Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל רכב סקודה

יבוא מקביל רכב סקודה בצבע שחורסקודה הוא מותג רכב מוכר ואיכותי שמיובא לארץ על ידי צ'מפיון מוטורס. מלבד לצ'מפיון מוטורס, ניתן לייבא רכבי סקודה בשיטת יבוא מקביל, כלומר, יבוא שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. מהו יבוא מקביל רכב סקודה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו יבוא מקביל?

כפי שציינו, היבואן הרשמי של רכבי סקודה לארץ הוא צ'מפיון מוטורס. אך קיימים גם יבואנים מקבילים. היבוא המקביל הוא למעשה יבוא שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. היבואן הרשמי הוא זה שחתום על חוזה יבוא בלעדי עם יצרן הרכב. אך גם חברות אחרות, יכולות ליבא רכבים של אותה חברה לארץ. רכבים שמגיעים מיבוא מקביל הם גם רכבים של החברה היצרנית, הם מקוריים וזהים לחלוטים לרכבים שמגיעים דרך היבואן הרשמי. ההבדל המרכזי הוא שיבוא מקביל מתבצע על ידי רכישה של הרכבים ישירות מהיצרן בחו"ל או מסוכנויות בחו"ל ולאחר מכן יבוא של הרכבים לארץ באופן עצמאי. בעקבות כך, רכבים אלה יכולים להימכר במחירים משתלמים יותר, לעתים בפער של עשרות אלפי שקלים. כאשר רוכשים רכבים ביבוא מקביל חשוב לוודא שהרכבים בעלי רישיון בישראל וכי החברות שמייבאות אותן בעלות רישיון יבוא. 

מהו יבוא מקביל רכב סקודה?

יבוא מקביל רכב סקודה, הוא יבוא של רכבי סקודה שמתבצע בשיטת היבוא המקביל על ידי חברות שונות. סקודה היא חברת ייצור רכבים צ'כית שקיימת החל מסוף המאה ה-19. כמו חברות אחרות באותה תקופה, גם חברה זו החלה קודם כל בייצור אופניים. בתחילת המאה ה-20, החברה החלה לייצר אופנועים ובהמשך החלה לייצר רכבים בלבד. בשנות ה-90, חברת סקודה נרכשה על ידי קבוצת VW, תהליך רכישה שנמשך עד לשנת 2001. המותג סקודה הפך לאחד המותגים המובילים של קבוצת VW שכוללת מותגים שונים כולל אאודי, סקודה וכמובן פולקסווגן. בשנת 2006, החברה נרכשה על ידי צ'מפיון מוטורס, שהם גם היבואנים הרשמיים שלה לארץ ושל חברות נוספות כמו פולקסווגן, אאודי, סיאט ועוד. בשנים אלה, המותג סקודה החל להיכנס לשוק הנוסעים הפרטי בהצלחה. כיום, חברת סקודה מייצרת מגוון רכבים מסוגים שונים, קטנים וגדולים. בשנים האחרונות הסקודה אוקטביה משמשת בישראל בעלי מוניות.

 

יבוא מקביל רכב סקודה במגוון דגמים

כפי שציינו, יבוא מקביל רכב סקודה ואף רכבים של חברות נוספות, מאפשר לנו להנות ממחירים משתלמים יותר מאשר רכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי. אך יתרון נוסף ולא פחות משמעותי, הוא שיבוא מקביל רכב סקודה מאפשר לנו להנות ממגוון רחב מאוד של דגמים, גם כאלה שלא קיימים בארץ. היבואן הרשמי, בדרך כלל בעקבות טעמים כלכליים, מייבא לארץ רק מספר מוגבל של דגמים מהמותג. אך ביבוא מקביל, ניתן לבחור כמעט כל רכב של החברה היצרנית, מהקטלוג המלא ולייבא אותו לארץ. כך אתם יכולים להנות ממגוון דגמים רחב ולבחור את הרכב שהכי מתאים לכם.

 

האם ניתן לבצע ייבוא עצמאי?

רבים תוהים, האם יכולים לרכוש את הרכב שרוצים בחו"ל ולייבא אותו בעצמם לארץ. למעשה מדובר באפשרות קיימת. אך חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתהליך סבוך ולכן, למרות שאפשרי לא מומלץ לבצע יבוא מקביל רכב סקודה באופן עצמאי. הסיבה לכך היא שקודם כל תתקשו למצוא את הרכב המתאים עבורכם. בנוסף, החברות שמייבאות רכבים ביבוא מקביל הן בעלות קשרים טובים יותר שעלולים להשפיע על התמחור של הרכבים. כמו כן, לחברות אלה יש את הידע הנדרש על מנת לבצע את התהליך כהלכה על כל שלביו כולל הובלת הרכב ושינוע שלו לארץ, שחרור של הרכב מהנמל, מיסוי על הרכב ועוד. לכן, עדיף לבצע את התהליך עם חברות ייבוא.  

האם מדובר ברכבים פחות איכותיים?

כפי שציינו קודם, רכבים ביבוא מקביל הם רכבים מקוריים וזהים לחלוטין לרכבים ביבוא רשמי. רבים חושבים שבגלל שהרכבים הללו לא מיובאים על ידי היבואן הרשמי הם פחות איכותיים וכוללים ליקויים או פגמים שונים. אך חשוב להבין שהרכבים הללו זהים לחלוטין לרכבים בישראל. למעשה, ההבדל בין הרכבים הללו לרכבים בישראל הוא שהם נמכרו בשוודיה או בגרמניה ויובאו לישראל באופן עצמאי. כמו כן, לרכבים ביבוא מקביל לישראל יש את אותה אחריות יצרן של רכבים ביבוא רשמי. כלומר, יבוא מקביל רכב סקודה יעניק לכם את אותה אחריות ותוכלו לקבל שירות מלא מהיבואן הרשמי של היצרן, שהוא צ'מפיון מוטורס, גם אם לא ייבאתם דרכם.

Exit mobile version