Site icon המרכז ליבואני רכב

הפתרון המושלם: רכב ביבוא מקביל

רכב ביבוא מקבילכעת כבר ברור לכל מי שמתעסק בעולם הרכבים או המבקש לרכוש לעצמו רכב חדש, כי הדרך הטובה ביותר והמשתלמת ביותר לעשות כך היא באמצעות רכישת רכב ביבוא מקביל. האפשרויות המגוונות יותר, האופציות הנוספות הנפתחות בפניך, ההקלות להן זכתה לאחרונה שיטת יבוא זו ובעיקר החופש לבחור את מה שאתה באמת רוצה ולא את מה שמכתיבים לך, גורמים לשוק היבוא המקביל בעולמות הרכב לפרוח.

ועדיין, יש לא מעט החוששים מהמהלך ונמענים ממנו. חלילה איננו שופטים אותם ואפילו מבינים אותם. לא קל לשנות הרגלים שנצרבו במשך שנים, אפילו אם הם היו פוגעניים ומקשים. גם חינכו אותנו, שרק יבואן רשמי – יביא לנו איכות טובה ואין דרך אחרת מלבד ללכת אתו. אבל אנחנו כצרכנים – חכמים יותר. הוכחנו זאת עם המהפכה שהתרחשה בשוק המזון, הסלולר ומוצרי החשמל. כולם חוו את הטוב שמביא אתו היבוא המקביל. כעת זה מגיע במלוא העוצמה גם לתחום הרכבים. כדי להרחיב בנושא ולהסיר עוד קצת חששות, נמליץ לכם להשאיר הודעה באתר ולדבר עם המומחים שלנו ולהיות מופתעים עד כמה הדבר קל ועד כמה הוא משתלם. בינתיים, הנה מדריך קצר על רכישת רכב ביבוא מקביל.

רכב ביבוא מקביל לעומת יבוא רשמי

כאמור, תופעת יבוא מקביל לרכב היא אחת המעניינות ביותר כיום בספירה הכלכלית בישראל, שכן היא משנה עולם. היבוא המקביל מאפשר הבאה לישראל של דגמי רכבים שאינם מגיעים דרך היצרן הרשמי אלא על ידי גוף שקיבל לכך אישור מהמדינה לייבא רכבים. לצורך העניין, בישראל קיימים חברות רבות שהם נציגות של יצרני רכב בעולם והם המחזיקים בזיכיון הרשמי לייבא את סוגי הרכבים של אותו יצרן בישראל. למשל, קבוצת קרסו, מחזיקה בזיכיון לייבא את רכבי רנו, ניסן ועוד וקבוצת לובינסקי את מותגי פג'ו, סיטרואן ואחרים. 

כמובן, שבאופן טבעי, היבואנים הישראלים לא מביאים את כל כלי הרכב ואת כל הדגמים של יצרניות ענק אלו לישראל. השוק הישראלי הוא שוק קטן יחסית ולכן החישוב והמחשבה של היבואנים היא בראש ובראשונה כלכלית. וזה לגמרי בסדר מבחינתם. אלא שמי שנפגע מכך הוא הצרכן. שכן, הוא אינו מקבל את האפשרות לרכוש את כל הדגמים שהוא רוצה, ברמת האבזור שהוא רוצה וכד', הוא כבול לחברות הללו ולשירותי ההמשך שלהם (מוסכים מרכזיים) ובעיקר, הוא אינו מקבל אפשרות לתחרות הוגנת, שתביא בסופו של דבר למחירים טובים יותר. 

 המדינה, על כל מגרעותיה בנושא הכלכלי רוצה דווקא לעודד תחרות ולהקל על הצרכנים. לכן היא יצאה ברפורמה רחבה בנוגע לתהליכים של רכב ביבוא מקביל. היא ביצעה וחוקקה שורה של הקלות שיאפשרו גם לגופים שקיבלו לכך אישור להביא רכבים באופן לא רשמי אם כי באותם סטנדרטים גבוהים ומפוקחים. ודבר זה הוא המהפכה: כעת לא חייבים לעבור דרך גוף מרכזי אחד שקובע לך הכל: מה תקנה ובאיזה כסף. כעת הבחירה היא שלך.

אז מה זה יבוא מקביל?

המשמעות של רכב ביבוא מקביל או יבוא אישי של רכבים שניתן להביא לישראל את אותו רכב שנמכר על ידי היבואן והזכיין הרשמיים, בדרכים קלות ומשתלמות יותר. חשוב להביא, אין מדובר בזיוף כמו שמנסים למכור לנו גורמים אינטרסנטים. מדובר על אותם רכבים בדיוק ואף טובים יותר מאלו שנמכרים בישראל. למעשה, הם נמכרים בחו"ל, למשל באירופה או בארה"ב בסוכנויות הרכב ובאמצעות קשרים של היבואנים המקבילים הם מובלים ארצה ונמכרים פה.

כאמור, ניתן לרכוש רכב ביבוא מקביל בדגמים זהים ממש לאלו הנמצאים בישראל אולם היתרון הגדול טמון דווקא ביכולת להביא לארץ דגמים שאינם נמכרים בישראל של אותו היצרן בחו"ל. היבואן הרשמי, כאמור מסיבות כלכליות, אינו מייבא הכל לארץ. אבל זה לא אומר שעליכם להסתפק בכך. אם חשקה נפשכם ברכב מיוחד, בדגם מיוחד, בנפח מנוע שונה או באבזור מיוחד – תוכלו לרכוש אותו ישירות מהקטלוגים של היצרן בחו"ל באמצעות חברה שעוסקת ביבוא מקביל. 

כך, בסוכנות הרכב של חברתנו, תוכלו למצוא מכוניות זהות לכאלו שנמכרות ביבוא רשמי, שהבאנו לארץ ביבוא מקביל. תוכלו לבחור מהם וליהנות מההטבות שמביא עמו היבוא המקביל. לצידם של רכבים אלו תמצאו דגמים ייחודיים שלא תמצאו בשום מקום אחר וכן תוכלו לבחור דגמים מיוחדים שאינם פה ואנחנו נדאג להביא אותם עבורכם. אצלנו ישנה גם מחלקה שלמה העוסקת בנושא יבוא רכבי יוקרה וכן רכב ביבוא מקביל בתחום האספנות.

יתרונות רכב ביבוא מקביל

כבר עמדנו על מספר יתרונות של היבוא המקביל אבל חשוב לחדד עוד קצת נושאים אלו, שכן החברות הרשמיות עושות מהלכים רבים כדי להשתיק ולהנמיך את המהפכה בתחום. הסיבה הראשונה היא רצונן של החברות הללו לפגוע בתחרות וכאן גם טמון היתרון הגדול של רכישת רכב ביבוא מקביל. יבוא מקביל של רכבים לארץ פותח למעשה את השוק לתחרות בין הרבה יותר יבואנים ולפיכך יש בו כדי להשפיע על איכות הרכבים המגיעים לכאן, על המגוון ועל המחירים. בדומה מאוד לנעשה בכל שוק מונפוליסטי שנפתח לתחרות.  גם אם לא תמצאו רכב ביבוא מקביל במחיר זול יותר מהמחיר של היבואן הרשמי, תהיו בטוחים שרק על ידי היבוא המקביל נמנעה הנסיקה החדה של העלויות שהיבואן רוצה להשית עליכם.

ליבואן הרשמי יש עלויות רבות שאין ליבוא המקביל. הוא משקיע בפרסום, בשיווק, במנהלה, בלוגיסטיקה ומחסנים, במרכזי מכירות נוצצים ועוד ועוד. רכב ביבוא מקביל נעשה בצורה רזה יותר ולכן יכול להציע מחיר נוח יותר. חשוב להבהיר, רכב ביבוא מקביל אינו שונה מרכב ביבוא רשמי – את זה כבר הבהרנו. אבל יתרה מכך, לרכב שיובא בצורה מקבילה יש את אותה אחריות יצרן, כמו שיש ליבואן הרשמי.  כנ"ל גם לתחום התיקונים והשירות. באותו עניין, תוכלו לרכוש כמובן רכב ביבוא מקביל שהוא יד שניה אבל באופן הרגיל, כל הרכבים המיובאים בצורה מקבילה חדשים לגמרי ומגיעים עם 0 קמ"ש, כשאתם הבעלים הראשונים.

Exit mobile version