Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא רכב לישראל

יבוא רכב לישראלאם תסתכלו, סביבכם בכביש תראו עשרות ומאות מכוניות בטווח של נסיעה קצרה. אם היו שואלים אתכם מהיכן נרכשו המכוניות הללו, הייתם מציינים בבירור כי הם נקנו מסוכנויות הרכב הרשמיות. מכוניות הסיטרואן והפג'ו מחברת לובינסקי, ניסאן ורנו מחברת קרסו וכן הלאה. אבל חשבו רגע עם עצמכם, מדוע אנחנו מרגישים שחובה לקנות את הרכב מהיבואן הרשמי שלו? מדוע שלא נרכוש את הרכב בצורה חכמה שתהיה גם משתלמת עבורנו?

יבוא רכב לישראל הוא דבר מורכב וכנראה שהוא אחד מהחסמים בסוגיה שעסקנו בה קודם. אבל עדיין, השאלה בעינה קיימת: מדוע שנבחר לקנות רכב בצורה הכי יקרה שיש? בצורה שמאפשרת לנו הכי מעט בחירה? רק מהיצע שמישהו הכתיב עבורנו?

ישנם כמה סיבות לכך שאנחנו קהל שבוי, שמוכן שיובילו אותו באף בכל הקשור לעולם יבוא רכב לישראל. אבל הבשורה הטובה היא שישנם כבר רבים שאמורים מספיק. אלו יכולים לבצע יבוא רכב לישראל בצורה מקבילה או אישית ולזכות בתנאים טובים יותר וביכולת לבחור את הרכב שהם באמת רוצים.

זה כבר לא קשה

בעבר, אכן היה מאוד קשה לבצע יבוא רכב בישראל שלא דרך היבואן הרשמי. היבואנים הרשמיים היו מציגים חזות קשוחה, מערימים מכשולים והמדינה הייתה זורמת איתם. היו באוויר איומים שאם תקנה רכב ביבוא מקביל לא תהיה לך אחריות, הרכב יהיה פחות טוב (אין שטות גדולה מזו, הרי הרכב הוא אותו רכב בדיוק כמו שהם מייבאים רק נקנה דרך היצרן בחו"ל ולא נגזר עליו קופון בדרך), שלא יהיו מוסכים וכד'. ואנשים אכן נהיו מפוחדים ונמנעו, למרות שמחיר יבוא רכב לישראל בשיטה זו היה יותר משתלם.

אלא שאז חל המהפך. גם המדינה הבינה שתחרות זה דבר טוב. מה שהוריד את המחירים בעולם הסלולר או בעולם מוצרי החשמל, יכול לעבוד הרבה יותר בגדול בעולם של יבוא רכב לישראל. לכן, המדינה יצאה ברפורמה גדולה ונרחבת מתוך מטרה לאפשר יבוא רכב בצורה אישית לישראל. כמובן שלסוג כזה של יבוא יש מגבלות ועדיין צריך להשיג את כל הרישיונות והאישורים, שכן לא נרצה מכוניות עם סטנדרטים נמוכים בישראל. אבל מנגד, נפתח שוק ענק, בו כל אחד יכול להזמין איזה רכב שירצה מהקטלוגים של היצרנים עצמם בחו"ל, בלי לעבור דרך היבואן הרשמי לו אינטרסים כלכליים ברורים.

ואכן הסרת חסמי היבוא מביאה תוצאות. כך למשל בסוכנות שלנו המתמחה ביבוא מקביל של רכבים רגילים ורכבי יוקרה, ניתן למצוא רכבים בדגמים זהים לאלו שנמכרים על ידי היבואן הרשמי בארץ אבל הגיעו ביבוא מקביל לצד האפשרות לבחור ולהזמין בחו"ל דגם ספציפי. והמפתיע הוא ששום אחריות אינה נפגעת, אין בעיות עם מוסכים ואתם נהנים מרכב באיכות הגבוהה ביותר לרוב, במחיר הרבה יותר משתלם, לעיתים בטווחים של עשרות אלפי ₪.

עלות יבוא רכב לישראל

באופן כללי, ליבוא רכב לישראל יש מספר עלויות. כך גם ליבוא רכב בצורה אישית. במקרה שכזה, לצד העלויות של המכסים והמיסים השונים הכרוכים ביבוא רכב (ומוכנסים לכם במחיר גם אצל היבואן הרשמי) יש לקחת בחשבון גם עלויות נוספות, כגון: ההובלה (בדרך כלל הובלה ימית), מס יוקרה (אם בוחרים ברכב בעלות של 300,00 ₪ ומעלה), הוצאות הנמל, עמילות מכס ועוד. חברה מקצועית המתמחה בתהליך יבוא רכב לישראל בצורה מקבילה, תוכל לחשב עבורכם כבר מראש את העלויות הצפויות בכללותן, כדי שתוכל לקבל תמונה מלאה לגבי כדאיות העסקה. תופתעו עד כמה זה ישתלם.

באמצעות חברה מתמחה

וכאן נכנסת גם הסוגיה של ההסתייעות בחברות המתמחות ביבוא מקביל. עד כמה שזה ישמע מפתיע, העלויות של ביצוא עסקת יבוא רכב בישראל דרך חברות ולא באופן אישי – משתלמת הרבה יותר. גם בשל העובדה כמובן, שתהליך היבוא יכול להיות סבוך ומלא בירוקרטיה והזמן, הכסף והאנרגיה שתשרוף על כך יהיו שווים כסף רב וזאת לעומת השארת כל הטיפול הנ"ל לחברה שזו מומחיותה. אלא גם בשל העובדה כי לחברות אלו קשרים עם סוכנויות רכב ויצרנים בחו"ל כך שהם יכולים להשיג מחירים טובים יותר עבור המכונית שאתה צריך וכך גם מחירים טובים יותר בכל הקשור לשילוח וכד'. חברות אלו גם יוכלו לבצע עבורך, באמצעות נציגויות שיש להם- בדיקות מקיפות של הרכב בחו"ל ולהסדיר רישיונות ועוד. כאמור, חברה כזו גם תוכל לעזור לך בתכנון נכון של המס ולחסוך עוד כסף.

Exit mobile version