Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל רכב ג'יפ

יבוא מקביל רכב ג'יפ בצבע לבןבעברית, המילה ג'יפ מתייחסת לרכבי שטח, SUV וקרוסאובר. עם זאת, מקור השם ג'יפ הוא למעשה ברכבי שטח של תאגיד סטלנטיס שיוצרו תחילה עבור הצבא האמריקני בתקופת מלחמת העולם השניה ורק לאחר מכן יוצרו גם לשוק האזרחי. על יבוא מקביל רכב ג'יפ נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה יבוא מקביל בכלל?

רכב ביבוא מקביל הוא שיטת יבוא שמתבצעת לא דרך היבואן הרשמי. היבואן הרשמי הוא זה שיש לו חוזה יבוא בלעדי עם יצרן הרכב. ביבוא מקביל מביאים רכבים חדשים, מהניילון, 0 קילומטר, במחירים משתלמים יותר מאשר על ידי יבוא רשמי. הרכבים שמיובאים ביבוא מקביל הם מקוריים וזהים לחלוטין לרכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי. יבוא מקביל הוא שיטה שזוכה לשבחים רבים בשנים האחרונות מאחר שמאפשרת להנות ממחירים נוחים יותר ומדגמים מגוונים יותר. 

אז מה ההבדל בין יבוא מקביל ליבוא רשמי?

כפי שהבנו, יבוא מקביל הוא יבוא שמתבצע לא על ידי היבואן הרשמי. אך מה ההבדל ביניהם והאם זה משפיע על איכות הרכבים? ההבדל בין יבוא מקביל ליבוא רשמי בא לידי ביטוי בשיטת היבוא של הרכב. בעוד שיבוא רשמי מתבצע על ידי היצרן בעצמו, יבוא מקביל מתבצע באופן שונה. רכבים שמיובאים בשיטה זו למעשה נרכשים ישירות מהיצרן בחו"ל או מסוכנויות בחו"ל המקושרות ליצרן ומיובאים לישראל באופן עצמאי. 

אך האם זה משפיע על איכות הרכבים? התשובה היא חד משמעית לא. רבים טועים לחשוב שרכבים שמיובאים ביבוא מקביל הם פחות איכותיים וכוללים ליקויים או פגמים שונים. אך מדובר במחשבה מוטעית לחלוטין. למעשה רכבים ביבוא מקביל הם רכבים זהים לחלוטין לרכבים המגיעים ביבוא רשמי. מדובר ברכבים שמשווקים במדינות אחרות כמו גרמניה, שוודיה וכדומה ולא בישראל. לכן, אין מה לדאוג. בנוסף חשוב לציין שאחריות היצרן על רכבים ביבוא רכב לישראל זהה לאחריות היצרן של רכבים ביבוא רשמי. כמו כן, היבואן הרשמי מחויב להעניק לרכבים תחת אותו יצרן שירות מלא, גם אם לא יובאו על ידו לארץ. 

 

יבוא מקביל רכב ג'יפ במגוון דגמים

יבוא מקביל רכב ג'יפ הוא יבוא שמתבצע בשיטת היבוא המקביל של רכבים של החברה היצרנית ג'יפ. חברת ג'יפ היא חברה שהחלה לייצר רכבי שטח בתקופת מלחמת העולם השנייה ששימשו את הצבא האמריקני. בהמשך, נוסדה גרסה אזרחית של החברה והיא נמכרה במהלך השנים למספר חברות שונות. החל משנת 1963, שם המותג היה קייזר ג'יפ ובשנת 1970 שם המותג הפך לג'יפ בלבד. חשוב לציין כי חברת ג'יפ למעשה לא אחראית רק לרכב השטח הראשון, אלא גם לדגמים מוקדמים של רכבי שטח. כיום, השימוש ברכבי ג'יפ משמש את צה"ל ובנוסף גם גרסאות הסופה המבוססת על הרנגלר. כיום, מלבד לרכבי שטח חברת ג'יפ מייצרת גם דגמי פנאי המבוססים על מכלולים של פיאט.  

 

מה היתרונות של יבוא מקביל רכב ג'יפ?

יבוא מקביל רכב ג'יפ כולל מגוון יתרונות שונים כאשר בהם נכללים שני יתרונות מרכזיים- מחיר זול יותר ומגוון רחב יותר. נתחיל מהיתרון הראשון מחירים זולים יותר. רכבים ביבוא מקביל מגיעים במחירים משתלמים יותר מיבוא של רכבים על ידי היבואן הרשמי. היתרון השני הוא מגוון רחב יותר. היבואן הרשמי, מטעמים שונים כאשר בדרך כלל מדובר בטעמים כלכליים, מביא מספר מוגבל של דגמים לארץ. לעומת זאת, רכבים ביבוא מקביל יכולים להגיע במגוון רחב של דגמים, גם אם לא קיימים בארץ. למעשה, אתם כצרכנים, יכולים לבחור כמעט כל רכב של חברת ג'יפ, ושל כל חברה יצרנית אחרת, מהקטלוג המלא ולהביא אותו לארץ. 

מה יש לקחת בחשבון?

ביבוא מקביל רכב ג'יפ, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים. קודם כל וודאו מראש שהרכבים הם בעלי רישיון בישראל. בנוסף, חשוב מאוד לוודא כי החברות שמייבאות את הרכבים הן בעלות רישיון יבוא. חברות אלה הן בעלות ידע רב בתהליך היבוא כולל הובלת הרכבים ושינוע שלהם, שחרורם מהנמלים בישראל, תשלום מיסוי על הרכבים ועוד. כמו כן, לחברות אלה יש קשרים עם חברות בחו"ל ולכן יכולות להשפיע על המחירים של הרכבים. שימו לב שתהליך יבוא מקביל רכב ג'יפ וכל רכב אחר הוא תהליך שניתן לבצע באופן עצמאי אך הוא מסובך ולא פשוט כלל ולכן לא מומלץ. 

Exit mobile version