Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי של רכבים בצורה המשתלמת ביותר

יבוא אישי של רכביםמספר המכוניות בישראל עולה מידי שנה בצורה חדה. דגמים חדשים, בעלי טכנולוגיות חדשות, מאפיינים ייחודיים ועוד, מתווספים בהמוניהם מידי יום על כבישי הארץ. אם תשאלו את האדם הממוצע הוא יאשר בפניכם את דעתו כי כל הרכבים הללו מגיעים לארץ בדרך הרגילה – על ידי היבואן הרגיל שלהם – חברה המחזיקה ברישיון ליבוא של יצרן רכב מסוים. האמת היא, שהתרגלנו באמת לחשוב כך, שיבוא של רכבים ניתן לעשות רק באמצעות היבואן הרגיל והרשמי.

אלא שבפועל לא כך המצב. כיום ניתן לבצע יבוא אישי של כלי רכב, אפילו בקלות ובאמצעות חברות המתמחות בכך ומעניקות תפירת חליפה אישית עבור כל לקוח ולקוח. למעשה, בכל רגע נעים סביבכם עשרות מכוניות כאלו שהבעלים שלהם לא הסתפקו בקניה של רכב ג'נרי כפי שמציגה חברת היבוא אלא ביקשו לשדרג את עצמם, לייחד את הרכב שלהם או להתאים אותו במיוחד עבורם. בניגוד למה שאולי גם נוטים לחשוב, ייבוא אישי של רכבים גם אינו מסובך כל כך. זאת אומרת שהוא יכול בההחלט להיות מסובך אבל אם עושים זאת באמצעות יבואן מקביל שזו התמחותו – מדובר בסיפור פשוט מאוד. ואפילו סיפור משתלם.

יבוא רשמי מול יבוא מקביל

עד לא מזמן, היבוא הבלעדי של רכבים היה על ידי היבואן הרשמי, גוף וסוכנות מסחריים שמחזיק בזיכיון לייבא רכבים של יצרן רכב מסוים, אותם הם היו מוכרים לצרכנים. במצב כזה היית יכול לרכוש אצלם רק את סוג הרכב שהם יבאו, בדגם שהם החליטו עליו ובמפרט שהם קבעו. לא ניתן היה לסטות ימין או שמאל ולא היה מקום לחלק האישי בתהליך.  אלא שבשנים האחרונות העסק השתנה וזאת תוגות לרפורמות שנכנסו בתחום מתוך כוונה להיטיב עם הקונים והסדירו את הענף של יבוא אישי של רכבים.

כך יכול כיום הלקוח לרכוש רכבים זהים לאלו שמוכר היבואן הרשמי, גם אצל יבואנים מקבילים ובכך נוצרת תחרות בריאה יותר. אנחנו רואים את זה בענף הגבינות, ענף השתיה הקלה, מוצרי החשמל ועוד. מתחרות שכזו בין קניית רכב מהסוכנות הרשמית או קניה בעלת ערך שווה מיבואן מקביל – הלקוח מרוויח. אלא שחשו מכך, היבוא המקביל מאפשר לכם לקנות רכבים שיבואני הרכב לא חולמים או לא רוצים להביא לארץ. כגוף מסחרי המבוסס על מכירות בכמויות גדולות, יבואני הרכב מביאים רק מה שנראה להם שיימכר הרבה ובכמויות. אין להם מקום תמיד לחדשנות, ייחודיות, מגע אישי או הכנסת דגמים פחות מבוקשים.

פה בדיוק נכנס לתמונה ענף יבוא אישי של רכבים. ניתן לייבא  כמעט כל סוג של רכב שאתם רוצים, גם אם מדובר ביחידה אחת בלבד. אתם יכולים לייבא רכב לשימושכם, שהיבואן בארץ לא רוצה להביא. אתם יכולים לרכוש רכבי יוקרה או רכב מותאם אישית או רכבים עם אספקטים ייחודיים כמו רכבי עבודה, רכבי שטח וכד'

יבוא אישי של רכבים – האם זה משתלם

כמובן שכולנו תמיד נעדיף משהו שאנחנו באמת רוצים וצריכים ולא לקבל משהו, שמישהו החליט בשבילנו ושהוא מגביל אותנו לגבי מקור הקניה ומהיכן לרכוש. לכן יבוא אישי של רכבים הולך וצובר תאוצה. אך האם יש עוד סיבות שהופכות את כל העסק למשתלם עבור הנהג הישראלי? ובכן, מסתבר שיש לא מעט. כבר עמדנו על כך שבשל שיקולים כלכליים ומסחריים יבואני הרכב הרשמיים לא פעם מוותרים מראש על יבוא של דגמי רכב נחשקים או פופולארים בחו"ל. לעיתים אין ביקוש גדול לרכבים מסוימים והם לא יביאו אותם, אף על פי שעדיין יש פלח של אנשים שיקנה אותם. כעת, לחפצים ברכב שאינו בא לארץ – יש פתרון פשוט.

רגע, פתרון פשוט? זה לא מסובך? לייבא רכב לישראל לא כרוך בבירוקרטיה בלתי נגמרת? ובכן, האמת שלא. אמת, לרובנו אין מושג איך מייבאים באופן אישי רכב אבל למעשה איננו צריכים להיות מומחים. ישנן היום חברות רבות מקצועיות ומנוסות המסייעות בתהליך מתחילתו ועד סופו. כל התהליך הופך קל ונעים. יתרה מזו, הם גם מייעצים ומאתרים לך רכבים בהתאם לבקשות שלך. נהוג לחשוב שיבואני רכב מקביל הם סוג של חברות אפורות שקשה לבטוח בהם ושהמכוניות שהם מייבאים – אינן טובות. כמובן מדובר בשטות מוחלטת. הרכבים זהים ובעלי תכונות מדויקות כמו של היבואן הרשמי, רק לא דרך הצינור הרשמי. הכל כמובן חוקי, על פי תקנות והחברות חייבות להיות בעל אישור מהמדינה לכך. למעשה, ישנם כבר הרבה מאוד חברות שפועלות כך כבר שנים. הקושי יהיה לנסות לבחור את זו שתלכו איתה מתוך ההיצע הנבחר. בנקודה זו, נשמח לעזור לכם ונציגים שלנו יכולים לסייע לכם גם בתהליך הבחירה של היבואן המקביל, אם תשאירו את פרטיכם באתר.

אישי זה אישי

סיבה נוספת לבחור תהליך של יבוא אישי של רכבים הוא בשל העובדה כי ניתן לבחור רכבים שאינם מהדגמים שהיבואן החליט. ההתאמה היא אישית ועל פי הצרכים או הרצונות שלכם בלבד. בכך למעשה, נפתח בפניכם עולם רחב ובלתי מוגבל של כמעט כל רכב בכל ארץ. תוכלו אפילו לבחור מקטלוג היצרן עצמו, גם אם הרכב אינו מיובא לישראל באופן רשמי. 

והנה עוד סטיגמה שננפץ:  יבוא אישי של רכבים לעיתים יותר משתלם כלכלית מאשר רכישת רכב באולמות התצוגה של היבואן הרשמי. מעורבים בכך כל התהליכים של הרפורמה וענייני המיסוי של רכבים מחו"ל (שאגב, נוכל לייעץ לכם גם כיצד להפחית בנטל הנובע בגין מיסי רכב) אבל מעבר לכך, תחשבו כלכלה פשוטה. כאשר אתם קונים רכב מהיבואן הרשמי, גם הוא צריך להתפרנס. הוא צריך להחזיק צי, רשת מרכזי מכירה ואולמות תצוגה. כל זה אינו תקף תמיד יבוא איש של רכבים וגם אם כן, הרי שהחברה המייבאת תהיה יותר גמישה תפעולית וחכמה כלכלית, כך שתיהנה ממחיר אטרקטיבי יותר.

כמי שמובילים שנים רבות את ענף היבוא האישי והיבוא המקביל של רכבים, אנו נשאלים לא מעט בנושא. מדוע כדאי לרכוש רכב ביבוא מקביל אישי? האם יבוא אישי רכבים משתלם? אילו הטבות ניתנות לרוכשים ביבוא אישי והאם בכלל זה חוקי? אם גם אתם מעוניינים לבצע יבוא אישי רכבים ותוהים האם זה משתלם, הנה כמה וכמה תשובות קצרות, שיסבירו לכם מדוע זה כדאי.

יבוא אישי רכבים ויבוא מקביל

יבוא מקביל של רכבים הוא אחד מהתחומים המתפתחים ביותר. זהו אינו מודל שוק האופייני רק לתחום הרכבים. הוא קיים בהצלחה שנים רבות בענף מוצרי החשמל, המזון והמשקאות, הטיפוח ועוד. למעשה, יבוא אישי רכבים מאפשר לכל אחד לעקוף את היבואן הרשמי של הרכבים ולייבא דגמי רכב שאינם מיובאים לישראל על ידי היבואן הרשמי. ביותו גוף עם מגבלות מובנות (כלכליות ואחרות), היבואן הרשמי אינו מביא את כלל הרכבים של היצרן עימו הוא בקשר לישראל. ישנם דגמים שהוא לא רואה בהם כלכליים או שרמות האבזור שלהם גבוהות מידי וכד'. בכך למעשה הוא מכתיב עבורנו על מה ננהג. אנחנו כמובן לא חייבם להסכים וכאן בדיוק נכנס הנושא של יבוא אישי רכבים.

גם המדינה מבינה שהעובדה שישנוה יבואן אחד, המכתיב את השוק ובעיקר מפריע לתחרות – אינה בריאה (היבואנים ממש לא שמחים שמישהו אחר מביא את הרכבים שקשורים אליהם והיו שמחים לבטל את היבוא המקביל). לכן היא תיקנה רפורמת יבוא המאפשרת לסוכנויות מורשות אחרות לייבא באופן מקביל רכבים לישראל, כמובן בהתאם להגבלות השומרות על הסטנדרט הגבוה. התוצאה היא שוק הרבה יותר מעניין עם אפשרות למגוון יותר גבוה והעובדה שהמחירים הנובעים מתהליך יבוא אישי של כלי רכב משתלמים יותר – הופכת את השוק כולו תחרותי יותר לטובת הצרכן.

יבוא אישי ומותאם

נהגים אשר רוצים ליהנות מרכב ייחודי או מעוניינים לבצע  את רכישת הרכב שלהם, המיובא לארץ על ידי יבואן רשמי או כזה שכלל אינו מיובא לארץ, יכולים כעת ליהנות מהאפשרות הזו. מעבר לעובדה שהם רשאים לבחור בעצמם, ליהנות מעולם מגוון יותר של רכבים ולעשות זאת עם מחירים טובים יותר, הרי שכלל התהליך עצמו נהיה קל יותר. הרפורמה, מפשטת את תהליך היבוא המקביל. ועדיין, כמו כל דבר בישראל גם יבוא אישי רכבים עודנו תהליך מורכב. ולכן צריך להיעזר בו בסוכנות מנוסה ומיומנת. כזו שתלווה אותך לאורך כל התהליך.  

הרי אנחנו רוצים לבצע יבוא אישי של רכב שאינו סטנדרט ואינו נפוץ בישראל. לכן עלינו לאתר רכב כזה, לקשור קשרים ולנהל מו"מ עם סוכנות בחו"ל, לבדוק תקינות מעבר לים, להעמיס אותו על אוניה, לפרוק בארץ ולקבל את כל האישורים כאן. זהו תהליך מורכב שכולל גם קבלת אישורים רבים מהרשויות השונות. זה יכול להיות תהליך מתיש וזה יכול להיות תהליך קל ופשוט – אם מומחה עורך אותו עבורך.

היתרונות של יבוא אישי רכבים

ברגע שהיבואן הרשמי כבר אינו בלעדי – נוצרת תחרות ולתחרות על הלב והכיס של הצרכן יתרונות רבים עבורו. בכלל יבוא אישי רכבים מביא להרבה מאוד יתרונות. נמנה כמה מהם:

כאשר כוח מרוכז במקום אחד, במקרה זה אצל היבואן הרשמי – הרי שהוא כל יכול. הוא קובע כמובן אילו דגמים ובאילו רמות הם יגיעו, מה יהיה מחירם בעת הקניה ומה יהיה מחירם כחלק מהטיפול השוטף בהם (מוסכים מורשים למשל). כעת, כאשר יבוא אישי רכבים מאפשר אופציה נוספת לרכישת רכב, הכוח של היבואן הרשמי פוחת והצרכן מרוויח. כך למשל היבואן לא יעלה מחיר כמה ואיך שבא לו. יש מולו כעת תחרות והוא יהיה מחושב יותר.

אולי קשה להאמין אבל כך מראים הנתונים. יבוא אישי רכבים ויבוא מקביל משתלמים הרבה יותר מיבוא רשמי. זכרו, כי יבואן רשמי חייב להחזיק בישראל תשתית לוגיסטית ומנהלתי, מכירתית ושיווקית גדולה, שאת העלות שלה מגלגלים לצרכן. סוכנות רכב איכותית העוסקת בתהליך של יבוא רכבים אישית, יכולה להיות בקשרים עסקיים מעולים עם סוכנויות רכב בחו"ל ולקבל מהם מחירים טובים יותר ולמרות שגם הסוכנות מרוויחה עדיין רוב החיסכון יגולגל לצרכן.

בנקודה זו חשוב לציין משהו שמרתיע רבים ולא בצדק. החשש הוא כי יבוא אישי רכבים או יבוא מקביל פוגעים בזכות לאחריות או לקבלת טיפולים כלשהם. ובכן, כמובן שהדבר אינו נכון. כיום ניתן לקבל אחריות יבואן מלאה ושירות תיקונים מלא, בדיוק כפי שזוכה להם רכב שיובא באופן רשמי. ניתן לקבל גם מימון מלא ותוכניות ותנאי תשלום נוחים מאוד. וכמובן שמיותר לציין שמדובר ברכבים חדשים ולא ברכבי יד שניה (למרות שבתחום יבוא אישי רכבים יש גם שוק של מכוניות יד שניה, מכוניות יוקרה ומכוניות אספנים) וכן שהבעלות על הרכב נרשמת על שם הרוכש כבעלים המלא והראשון של הרכב.

יבוא אישי רכבים – אישי במלא מובן המילה

ואולי היתרון הגדול ביותר שיש ליבוא אישי להציע והסיבה הברורה ביותר לבצע הליך שכזה, נעוצה במילה 'אישי'. אף אחד לא מכתיב לך איזה רכב, איזה דגם ואיזו רמה לבחור. אתה יכול לבחור כמעט כל רכב, בין אם הוא מיובא כבר לישראל ובין אל לא, בכל דגם, בכל רמת אבזור, מנוע וכד'. אתם רוצים ייחודיות או שהחלום שלכם הוא לנסוע על רכב ספציפי וזה שהיבואן הרשמי לא חושב שמשתלם עבורו להביא את הרכב לישראל – לא אומר שעליכם לוותר על החלום שלכם.

לרצונות, לצרכים ולחלומות שלכם בעולם הרכבים יש מענה פשוט והוא אפילו מהיר, נוח ומשתלם הרבה יותר. תוכלו לבחור רכב מהקטלוג של היצרנים בחו"ל, או לבוא אלינו עם דגם ספציפי אותם אתם רוצים ואפילו לבוא רק אם חלום ובייחד נתפור סביבו את הרכב המתאים ביותר עבורכם, נאתר אותו בחו"ל, נבדוק אותו ונביא אותו בצורה מהירה לישראל עם כל האישורים הנדרשים. 

Exit mobile version