Site icon המרכז ליבואני רכב

מס יבוא רכב

מס יבוא רכבגם כך, המחירים של רכבים בישראל גבוהים מאוד ביחס לעולם. קשה אולי להאמין אבל הפערים הם בעשרות ובמאות אחוזים. חלק נכבד מהתרומה לעלות מטורפת זו היא מס יבוא רכב שחל בישראל. מס זה מוטל על כלל היבואנים: יבואנים רשמיים ויבואנים מקבילים. בעוד יבואנים רשמיים – לרוב יגלגלו את נטל המס על הצרכן, המצב ביבוא מקביל של רכבים טוב יותר ולעיתים מס יבוא רכב יהיה נמוך יותר מבחינת התשלום של הצרכן.

באופן כללי, חשוב להבין כי המחירים הגבוהים של רכבים בישראל וכן מס יבוא רכב המפלצתי, מביאים אנשים רבים לחפש אחר חלופות זולות יותר. אחת מהן היא באמצעות הבאת רכב ביבוא מקביל שלא על ידי היבואן הרשמי. לא רק שגם כך המחירים של רכב מיובא לישראל גבוהים ובלי שום פרופורציה לעומת המחירים בחו"ל, הרי שהיבואן הרשמי, שבאופן טבעי חייב להחזיק גם מרכזי מכירות נוצצים, גם מנהלה ענפה, להשקיע בשיווק ובפרסום ועוד הוצאות אחרות – מטיל את כל עלויות לו על הצרכן. לעומת זו, פתרון חלופי בדמות יבוא מקביל של אותם סוגי מכוניות אבל לא דרך היבואן הרשמי – יכול להיות זול ומשתלם יותר, בצורה משמעותית.

יבוא רכב בצורה אישית ומקבילה

התחום של רכישת רכב חדש באמצעות יבוא מקביל או יבוא אישי הולכת ותופסת תאוצה בישראל. וכל הפריחה הזו קורית למרות שישנם לא מעט קשיים לאורך הדרך. החל מבירוקרטיה בלתי נגמרת, רגולציות שונות, קשיים שמערימים היבואנים הרשמיים, חשש של הציבור, מס יבוא רכב, שגבוה מאוד בישראל ועוד ועוד. ועדיין, התחום פורח וזוכה להצלחה. והסיבה העיקרית היא שהוא פשוט משתלם וכדאי הרבה יותר מאשר רכישת רכב דרך היבואנים המורשים בארץ.

כפי שציינו, הדרך אינה סוגה בשושנים. יש כל כך הרבה קשיים. לכן חשוב מאוד לבצע יבוא אישי של רכב באמצעות חברה המתמחה בכך. בין אם מדובר ברכב רגיל, שמיובא לישראל על ידי יבואן רשמי ואנו פונים לחברת יבוא מקביל כדי לחסוך כסף ובין אם מדובר ביבוא של רכב מיוחד, כמו רכב מדגם שאינו מיובא לארץ, רכב יוקרה או רכב אספנות. חברה שכזו לא רק מסייעת בכל התהליך הבירוקרטי אלא היא גם מאתרת עבורך בחו"ל, בעזרת קשריה, את הרכב המתאים לדרישותיכם, משקללת עבורכם את כלל העלויות ואת מס יבוא רכב, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת, מסייעת בשילוח הרכב לישראל וכן בהשגת כל האישורים והרישיונות כאן בארץ.

היתרונות של יבוא אישי או מקביל של רכבים

מדוע לבחור ביבוא אישי של רכבים על פני איסוף הרכב ממגרש המכוניות של היבואן הרשמי? יש לרוב 2 סיבות עיקריות. הראשונה היא כסף. השנייה – תשוקה. לרוב, עלות רכב ביבוא מקביל, גם לאחר מס יבוא רכב, תהיה משתלמת יותר מאשר רכישת הרכב מהיבואן הרשמי. לו הם חוקי השוק והכלכלה. כאשר פותחים את השוק ליבוא, בכל תחום, המחירים נהפכים לתחרותיים יותר. 

הסיבה השנייה היא הרצון להשיג מה שבאמת אתה רוצה. מסיבות כלכליות, היבואנים הרשמיים מייבאים לישראל רק את הדגמים שהם רואים לנכון ככלכליים ומתאימים לאינטרס שלהם. זה אומר שדגמים נחשקים רבים נשארים בחוץ, בשל סיבות רבות. אבל כל זה לא משנה עבורך, כי אתה רוצה את הדגם הספציפי הזה. אתה לא רוצה שמישהו יחליט עבורך מה לקנות, באיזה נפח מנוע, באיזה אבזור וכד'. באמצעות יבוא מקביל ואישי, תוכלו לבחור מקטלוג החברות היצרניות עצמן ולהביא כמעט כל רכב לישראל.

מס יבוא רכב ומגבלות נוספות

ברמת העקרון, כל אזרח בישראל יכול לייבא רכב בצורה אישית. עליו רק לעמוד בתקנות ובהגבלות ולשלם מס יבוא רכב כחוק. חלק מן ההגבלות נוגעות לשימוש של הרכב, למספר הרכבים שניתן לייבא וכד' וחלק נוגע לתהליך קבלת הרשות לייבא, השגת הרישיונות לרכב ובדיקת התקינות והבטיחות של הרכב. למרות שהתקנות ברורות, הן עדיין סבוכות ולכן כדאי לבצע יבוא אישי של רכבים על ידי חברות המתמחות בכך. הרי לא תרצו לייבא רכב בצורה אישית ואחר כך לחכות חודשים שלמים עד שחרורו מהנמל. 

וישנה גם סוגיית מס יבוא רכב. גם ברכב המיובא על ידי היבואן הרשמי ישנו מס גבוה. למעשה, ישראל היא מהמובילות בעולם בכל הקשור לגובה המיסוי על רכבים מיובאים. לפעמים, המס על הרכב יכול להיות בגובה של יותר ממאה אחוז מערכו המקורי ולעיתים גם 150%. לרוב, כאשר רוכשים רכב מהיבואן הרשמי, מחירו גבוה מאוד והוא כולל בתוכו את מרבית מרכיבי מס יבוא רכב. אבל ביבוא אישי זה לא צריך להיות כך. יתכן ותמצאו אותו דגם שיש בארץ במחיר הרבה יותר טוב בחו"ל וכעת הסוגייה תהיה – כמה מס נשלם עליו. 

תשלום מס יבוא רכב בישראל, מורכב מאוד והוא כולל משתנים רבים שמשפיעים על ערכו.  ככלל עלות הייבוא מורכבת מפרמטרים רבים, מס יבוא רכב כמובן אבל גם ממחיר הייבוא דרך הים, עלויות מכס ושילוח, עלויות מס יוקרה (על רכבים יוקרתיים מעל 300 אלף ₪), מהנפקת הרישיונות והשגת האישורים, הוצאות השילוח ועמילות המכס ועוד ועוד.

משתלם או לא משתלם – זו השאלה

באופן כללי ניתן לציין שיבוא רכב בצורה מקבילה משתלמת יותר מרכישת רכב מאת היבואן הרשמי. ועדיין, כל מקרה לגופו וכדאי מאוד לברר מראש האם עלות ייבוא הרכב באופן אישי -אכן משתלמת. לצורך כך, חייבים לקחת בחשבון את כל העלויות ואת מס יבוא רכב.  באמצעות חברות המתמחות ביבוא מקביל של רכבים, ניתן לחשב מראש את כל העלויות הצפויות ולנסות לבל תמונה אמיתית ולקבל החלטות על פיה. לאחר מכן, ובמידה ותרצו להמשיך בתהליך, החברה המתמחה תוכל לאתר עבורכם את רכב חלומותיכם, בתקציב שלכם.

Exit mobile version