Site icon המרכז ליבואני רכב

המהפכה כבר כאן: יבוא מקביל רכב חדש

יבוא מקביל רכב חדשישנם כמה דרכים לקנות רכב חדש. הפופולארית ביותר, עדיין, היא קניית רכב מהיבואן הרשמי עצמו. למה אנחנו מציינים שהיא פופולארית "עדיין"? מכיוון שאופציית יבוא מקביל רכב חדש הולכת ונוגסת בחלק זה. הסיבות להתרחבות ולהצלחה של יבוא מקביל של רכבים, נעוצה בעובדה כי היבוא המקביל מאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות: גם מכונית זהה לזו שנמצאת אצל הצרכן, גם הזדמנות, באם תרצו לרכוש מכונית מיוחדת שאין ליבואן הרשמי וגם לעשות זאת בתנאים הרבה יותר אטרקטיביים ומשתלמים.

יבוא מקביל רכב חדש

עוד טרם ניגע בנושא יבוא מקביל רכב חדש, הרי שנדבר על יבוא מקביל בכללותו. יבוא מקביל הינו תהליך בו ניתן להביא לישראל מוצר, מכל סוג, ולהנגישו לצרכן הסופי, שלא באמצעות היבואן הרשמי – זה שחתם על חוזה זיכיון עם היצרן. יבואנים נוספים, שגם הם חייבים לעמוד בדרישות השונות של החוק ובתקנים המחמירים החלים לגבי המוצר, מביאים אותו ישירות מחו"ל, לרוב באמצעות אנשי קשר (דילרים), הרוכשים את המוצרים מהיצרן עצמו. כך למעשה, שני המוצרים, זה שמוכר היבואן הרשמי וזה שיובא במקביל מחו"ל ונרכש מהיצרן המקורי – זהים לחלוטין בכל היבט. 

תהליך שכזה מקובל מאוד בתחום מוצרי החשמל, המזון והמשקאות, הטלפונים הסלולריים, אלקטרוניקה ועוד וכן תחום יבוא אישי של רכבים הולך וצומח גם הוא. בתחום זה, יבוא מקביל מאפשר לנו לרכוש רכב חדש, 0 קילומטר, ללא בעלים קודמים, לא דרך היבואן הרשמי אלא דרך חברות שקבלו אישור לכך ונמצאים בקשרים טובים עם גורמים בחו"ל היכולים לספק להם את הרכבים במחיר טוב יותר.

מהפכה למען הנהג

צמיחת תחום יבוא אישי כלי רכב, קורת אודות לרפורמה שהנהיגה המדינה בשנים האחרונות. על פי הרפורמה ביבוא המקביל בעולמות הרכב, השוק נפתח לתחרות והוא אינו נחלתם הבלעדית של יבואנים בודדים כאלו ואחרים. יבואן רכב, שיש לו זיכיון למכור בלעדית מותג רכב מסוים, אינו מביא את כל הדגמים של היצרן אלא רק מה שהוא מחשיב ככלכלי. בנוסף, כבעל השליטה הוא יכול להכריז על המחירים הגבוהים וכד'. דבר זה גורם לחוסר תחרות ולשליטה חסרת תקדים.

לכן המדינה ביצעה את הרפורמה  הפותחת בפני מספר מצומצם של יבואנים מקבילים, העומדים בתקנות החמורות שהציבה המדינה, לייבא כלי רכב חדשים, אשר עומדים בכל הקשור לתקינה בישראל ולמכור אותם לציבור הישראלי. לרוב,  בגלל מחיקת פערי התיווך שהם גדולים יותר אצל היבואן הרשמי, המגלגל על הצרכן הוצאות רבות שלו, המחיר לרכב זהה, בעת יבוא מקביל רכב חדש, יהיה טוב יותר.

איכות ומבחר

לא זו בלבד, אין כבר צורך להיות משועבדים להחלטות של היבואן הרשמי. נניח לצורך העניין שיבואן רשמי של מותג רכבים ידוע, החליט שלא כלכלי עבורו להביא דגם ספורט מסוים. אין זה אומר שאתם לא תוכלו לנהוג בו בישראל. יבוא רכב חדש מאפשר לך לבחור מקטלוג היצרן עצמו ולבחור ממספר דגמים עצום, כולל תוספות, אבזור אישי ועוד חלומות שלכם. 

חשוב מכך, הרכב המיוחד שהבאתם בתהליך של יבוא מקביל רכב חדש, נושא על עצמו אחריות יצרן מלאה והיבואן הרשמי חייב מבחינת החוק, לספק לכם כל שירות תיקונים, החלפה וכד', למרות שהוא לא אחראי להבאת המכונית לארץ. במידה ותרצו, תוכלו להזמין רכבים נחשקים במיוחד כמו רכבי ספורט, רכבי יוקרה, רכבי אספנות ועוד.

יבוא מקביל רכב חדש עם מקצוענים

אלא שכמו תמיד, בדרך לחלום יש קשיים והקשיים במקרה של יבוא מקביל רכב חדש מגיעים בדמות בירוקרטיה סבוכה לצד הצורך לבצע איתור של הרכב המתאים בחו"ל, בדיקת תקינותו ומצבו החוקי, השינוע שלו לישראל, שחרורו והשגת כל האישורים והרישיונות הנדרשים כדי לעלות על הכביש הישראלי.

קושי זה, לרוב, הוא מעבר ליכולת ההתמודדות של אדם פרטי. מדובר פה על בירוקרטיה רבה לצד ידע בתחומים כמו שילוח, דיני חוזים, תחומים כלכליים כמו מיסים ומכסים וכד'. לכן ההמלצה הגורפת היא לבצע יבוא מקביל רכב חדש רק באמצעות חברות המתמחות בכך והופכות את התהליך לפשוט ובעיקר קל יותר. חברה איכותית שכזו גם תבין את הצרכים שלך, תבנה יחד אתך את המטרה, התקציב להשגתה, תטפל באיתור הרכב, בדיקתו, שינועו לארץ ושחרורו, בלי שאתה צריך לנקוף אצבע. 

Exit mobile version