Site icon המרכז ליבואני רכב

להגשים את החלום: יבוא רכב אספנות

יבוא רכב אספנותמדובר בסופו של דבר בחלום. בטח שאין בזה משהו הגיוני. בטח שלא מדובר פה על חיסכון כספי "כי זה רכב ישן" ובטח ובטח לא מדובר פה על רצון לנסוע ברכב הכי חדיש, הכי טכנולוגי והכי נוח ומפנק שיש. אנשים שמתעסקים עם יבוא רכב אספנות מדברים על תשוקה, על חיבור למכוניות הללו, על חלומות שמתגשמים. אלא שהדרך לחלום הזה לא תמיד רצופה שושנים. מעבר לדאגה ולטיפול ברכב אחרי דאגתו ומעבר לכספים הרבים המושקעים בו, יבוא רכב אספנות יכול להיות תהליך מתיש וקשה. 

לא מעט גופים תורמים את שלהם כדי להוריד אותנו מהחלומות שלנו. החל מהיבואנים הרשמיים שהיו מעדיפים שנרכוש דווקא דרכם את המכוניות וכשנעשה זאת, נרכוש מכוניות חדשות ולא ישנות במתכוון וכלה במדינה עצמה, שאולי מתרצת את זה בענייני בטיחות בדרכים אבל בסופו של דבר זה קשור לפיקוח ולבירוקרטיה. יש שמתרגמים את הקשיים הללו לכך שתהליך יבוא רכב אספנות יוצא בסופו של דבר מאוד יקר. אמת, לעיתים יבוא של רכב מיוחד יהיה יותר יקר באופן טבעי מיבוא רכב סטנדרטי, גם אם הוא יותר חדש. ועדיין, מה שמטריד בעיקר את החולמים זה לא הכסף אלא הבירוקרטיה המתישה.

וכאן מגיעה הבשורה האמתית. יבוא רכב אספנות לא חייב להיות כל כך יקר וגם לא כל כך מתיש. זאת אומרת הוא יהיה מתיש וקשה ומורכב אבל מי שיתעסק בכך זה לא אתה אלא חברה המתמחה ומכירה את כל העולם הזה לפני ולפנים. היא יודעת להתמודד עם הבירוקרטיה, היא מכירה את כל ענייני המכס, השילוח, הרישוי, היא יודעת לאתר את הרכבים המיוחדים, גם הקשים ביותר ובמחירים מעולים והיא גם בודקת עבורכם ולא מרחוק את מצבם. תוכלו לבחור רכב אספנות שאתם רוצים ולהביא אותו לארץ בקלות ובנוחות, באמצעות חברה מקצועית שזו המומחיות שלה. מומחיות בכל הקשור לעולם יבוא רכב אספנות והגשמת חלומות.

תקנות רכב אספנות בישראל

בכבישי ישראל נעים אלפים רבים של רכבי אספנות. יש רכבי אספנות שהם פריטים מוזאוניים ואינם נוסעים ממש אלא לתצוגות ויש רכבי אספנות שממש נוסעים ומנקרים עיניים לכל מי שחולף על ידם. אספנים רציניים מבקשים לייבא את הרכב הייחודי שלהם וכעת מתאפשר אודות לרפורמה המאפשרת יבוא רכב אישי בצורה המקבילה ליבואנים הרשמיים ונכונה גם ליבוא רכב אספנות.  הרפורמה מאפשרת למעשה לכל אחד לייבא רכב אישי, מדגמים שאינם נמכרים בישראל (או כאלו שכן נמצאים בישראל – אבל שיובאו ביבוא מקביל). 

בכל הקשור לרכבי אספנות, הרי שעל פי החוק, רכב מוגדר כרכב אספנות לאחר חלוף 30 שנים מאז ייצורו (אחרת הוא סתם רכב ישן ורכב ישן אסור ביבוא מקביל עם חלפו מעל שנתיים מיום עלייתו על הכביש). זה אגב לא רק רכב במובן הרגיל שלו אלא גם אופנועים, רכבים גדולים ומסחריים, משאיות וכד'. יש מגבלות נוספות על רכבי אספנות. צריך לבקש אישור מיוחד כדי לרשום אותו, הוא חייב להיות לשימושים משפחתיים ולא מסחריים, משקלו צריך להיות עד 12 טון, עם מנוע בנזין, ויש להתקין לוחיות רישוי מיוחדות (אנשים עושים זאת בשמחה כי זה נותן עוד בולטות ושיק) וכעקרון יש שעות בהן מותר לרכב לנסוע ושעות שאסור. אבל כאמור אנחנו לא באים לדבר על מגבלות אלא על פתרונות למימוש החלום. בשביל זה כאמור, יש אותנו- מומחים ליבוא אישי ובמיוחד יבוא רכב אספנות.

להתגבר על הקשיים

הקושי בכל הקשור לעולם של יבוא רכב אספנות הוא לא בהגבלות אלא בבירוקרטיה הקשורה ליבוא עצמו. צריך להגיש בקשה מסודרת, חלקן נעשות כתצהיר מול עורך דין. לאחר איתור הרכב ומציאת הרכב המתאים או זה שרציתם במיוחד, יש צורך לבדוק כי הוא אכן תקין וכי הוא במצב סביר, כזה שיאפשר עליה שלו על כבישי הארץ. יש צורך לקבל אישור יבוא, לדאוג לשליחתו בצורה נכונה מהנמל בארץ המוצא, ולהוביל אותו לישראל בצורה מסודרת. לדאוג לכל הנושא של העברת בעלויות ועוד. יש לטפל גם בכל הקשור לענייני המכס והמיסים הנדרשים (ככלל, מומלץ לבצע חישובי מס מראש שכן הם יכולים להשתנות על פי פרמטרים שונים ולהשפיע על ההחלטה הסופית) וכמובן לטפל בכל הקשור לשחרור הרכב וקבלת הרישיונות עבורו בישראל תוך בדיקה שלו במכון רישוי ישראלי.

עניין העלות של יבוא רכב אספנות גם כן משמעותי. אומנם ציינו עבור רבים הכסף הוא לא הבעיה אבל עדיין כולם ישמחו לשלם כמה שפחות. ההתמחות של חברות מומחיות העוסקות בתהליך של יבוא רכב אספנות הוא בקשרים שלהם מול סוכנים ודילרים בעולם וכן ביכולות המשא ומתן הכספי שלהם. כתוצאה מכך ניתן להגיע לדילים מאוד טובים ולמצוא דברים נדירים במחירים מעולים. ככלל, יבוא אישי של רכב אספנות נוגע לא מעט בכל הנושא של מכוניות נדירות וקשות להשגה. זה מחדד את היכולות של חברת היבוא להגיע לרכבים אלו שאינם מתפרסמים בלוחות מודעות או בעיתונים אלא עוברים מפה לאוזן בקהילת יודעי הח"ן.

Exit mobile version