Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי ג'יפ רנגלר

יבוא אישי ג'יפ רנגלראנחנו מכירים היטב את ענף היבוא האישי של רכבים פרטיים. הפלטפורמה הייחודית הזו מאפשרת לרכוש רכבים מיוחדים ונחשקים, שאינם מיובאים על ידי היבואן הרשמי, במחירים משתלמים ובקלות ובפשטות רבה. אנחנו גם מכירים את היבוא המקביל, המאפשר לרכוש דרך חברות מתמחות דגמים שהיבואנים כן מביאים לארץ, תוך מחירים נוחים יותר. מה שרבים לא יודעים, הוא שהיבוא האישי יכול לעסוק גם בתחום של רכבי שטח. יבוא אישי ג'יפ רנגלר למשל.

באמצעות יבוא אישי ג'יפ רנגלר למשל נוכל ליהנות מרכישה במיוחד עבורנו של ג'יפ אגדי ויוצא דופן, שכבר עשרות שנים מככב בחלומות של חובבי נהיגת שטח ועם רמות אבזור יוצאי דופן, שאינם קיימים אצל היבואן הרשמי. ניתן כמובן לרכוש ג'יפ חדש לגמרי מהדגם, לייבא גי'פ יד שניה אבל עם קלומטרז' נמוך וכמובן, באם תחפצו גם יבוא אישי ג'יפ רנגלר בזווית של אספנות.

יבוא רשמי, אישי ומקביל

בעשור האחרון חוקקו מספר חוקים, רפורמות ותקנות שנועדו להסדיר את תחום היבוא המקביל של כלי רכב בישראל. המהלכים הללו נועדו כדי לאפשר לנהגי ישראל מבחר גדול יותר של רכבים ובייחוד להקל על מחירם (דבר שמוכיח את עצמו בכל התחומים שיש בהם יבוא מקביל). היבואן הרשמי מעוניין למקסם את רווחיו ואת האינטרסים שלו. לכן הוא קובע מחירים שיכסו כל מיני עלויות, שלא באמת צריך לגלגל לצרכן וכמו כן, הוא מחליט עבורנו, משיקוליו הוא, איזה דגם הוא ייבא לישראל ומה יישאר מחוץ לקטלוג של הצרכנים הישראלים. זוהי פגיעה כפולה בלקוח הישראלי. 

חוק היבוא המקביל שנועד לפתור בעיה זו, מאפשר רישיון יבוא לישראל של רכבים, שלא  באמצעות היבואן הרשמי (סוכנות רכבים שחתמה עם היצרן על זיכיון בארץ), בשני מישורים: הראשון הוא היבוא האישי, במסגרתו ניתן לייבא עד 20 רכבים בשנה, גם כאלו שאינם מיובאים כלל לישראל והשני הוא יבואן מקביל, היכול לייבא יותר רכבים אולם רק כאלו שהם בני  לא יותר משנתיים על הכביש. את הרכבים הוא רשאי להביא באמצעות סוכנים או דילרים הקשורים ליצרני הרכב עצמם. כך שבפועל אלו אותם רכבים אחד לאחד, מבחינת איכות, כמו אלו שמיובאים לישראל, רק שהם נקנים מיבואנים אחרים. יתרה מכך, לעיתים רכבים אלו יהיו מתקדמים יותר, בדגמים מפותחים יותר, הרמת גימור גבוהה יותר ועם אבזור איכותי יותר, כיאה לתקנים בחו"ל או רכבים מיוחדים שהיבואן מסיבותיו הוא, נמנע מלספק לצרכן הישראלי. למעשה, ביבוא אישי ומקביל, הלקוח בישראל יכול לבחור מקטלוג היצרן המקורי, כל רכב כמעט שירצה, למשל יבוא אישי ג'יפ רנגלר – והוא יגיע אליו באמצעות חברה המתמחה בכך.

יבוא אישי של אגדה

יבוא אישי ג'יפ רנגלר הוא יבוא של רכב עם חתיכת אמירה. ככלל, חברת JEEP  המתמחה בייצור רכבי שטח והמוכרת בכל העולם היא סמל לאיכות בלתי מתפשרת ויכולות גבוהות. אין זה מקרה, ששם החברה – ג'יפ, הפך לשם הג'נרי של כלל רכבי השטח. ג'יפ הרנג'לר (Wrangler) הוא כאמור אגדה בתחום, עוד כאשר שימש את חיילי בנות הברית במלחמת העולם השנייה. מאז כמובן עבר שכלולים וחידושים וכעת הוא מציע מגוון דגמים יוצאי דופן.  לרנגלר יכולות שטח ברמה הגבוהה ביותר. זהו ג'יפ קשוח עם מראה בהתאם והוא מציג רמת אנדרנלין מיוחדת עבור חובבי האקסטרים. כיום, באופן טבעי, הג'יפ מציע אבזור מפנק, תא נוסעים נוח מאוד וטכנולוגיות מתקדמות, מאשר היו לחיילים אז. אבל המסורת, השם והעוצמה – נשארו והם ההופכים יבוא אישי ג'יפ רנגלר לכל כך נחשק.

 יבוא אישי ג'יפ רנגלר בישראל

חברת ג'יפ מיוצגת בישראל על ידי יבואן רשמי והוא גם מביא חלק מן הדגמים המדוברים וחלק לא. אבל אין זה אומר כי עלינו לרכוש דווקא דרך היבואן הרשמי ולא דרך יבואן אישי מקביל. מה ההבדל בין יבוא אישי ג'יפ רנגלר לרכישה באמצעות היבוא האישי? ובכן, ההבדל יכול להיות משמעותי. ראשית, בסכומים שתשלמו. יבוא אישי יכול להיות זול לעיתים בעשרות אלפי שקלים לעומת היבוא הרשמי וזאת מעצם העובדה שהיבואן הרשמי מציג יעילות תפעולים ומעטפת רזה יותר סביב כל נושא השיווק והיבוא. זה לא אומר כמובן שהרכבים פחות טובים. להפך. זה רק אומר שכל מיני הוצאות כמו החזקת אולמות תצוגה – אינן קיימות ולפיכך אינן מגולגלות למחיר לצרכן. התוצאה היא כאמור מחירים נוחים יותר. נכון, יש אומנם קושי ניכר יותר ביבוא האישי בכל הקשור לבירוקרטיה, שילוח, השגת רישיונות וכד' אבל בשביל זה קיימות חברות מקצועיות בתחום היבוא האישי וניתן להיעזר בהם, כך שגם התהליך עצמו הופך פשוט יותר.

ועוד דבר שחשוב להגיד. רבים טועים לחשוב שאם רכשת רכב ביבוא אישי, למשל יבוא אישי ג'יפ רנגלר, אינך זכאי לאחריות או טיפולים. כאמור, זו טעות. החוק מציין כי האחריות על רכבים ביבוא מקביל זהה לאחריות על אותם רכבים מטעם היבואן הרשמי (משום שהאחריות היא של היצרן). כך שבמקרה וישנה בעיה או תקלה בג'יפ שרכשתם ביבוא אישי, ניתן לגשת למוסך רשמי והוא מחויב לתקן אותה. אותו הדין קיים גם לגבי טיפולים שנתיים.

קראו עוד: יבוא רכב לישראל

Exit mobile version