Site icon המרכז ליבואני רכב

לקסוס יבוא מקביל

לקסוס יבוא מקביללקסוס הוא מותג יוקרה של חברת טויוטה והוא הוקם בסוף שנות ה-90. רכבי לקסוס מיובאים לארץ על ידי היבואן של חברת טויוטה שהוא יוניון מוטורס. מלבד ליבואן הרשמי, יש חברות נוספות שמייבאות לקסוס ביבוא מקביל. על לקסוס יבוא מקביל נרחיב במאמר הבא. 

 

לקסוס יבוא מקביל- מהם רכבי לקסוס?

לקסוס הוא מותג יוקרה של חברת טויוטה. טויוטה שהיא חברה יפנית שהמטה שלה ממוקם בעיר טויוטה ביפן. בסוף שנות ה-90, החברה החליטה להקים מותג יוקרה חדש לאותה תקופה והחלה לייצר רכב פאר חדש, בשם לקסוס. לקסוס נחשב למותג יוקרה אמין שמוביל מאז ההקמה שלו ועד היום, לעומת מותגי יוקרה אחרים. בהתחלה, חברת לקסוס התמקדה רק בארצות הברית, אך החל משנת 2005, יצאה גם לשוק האירופאי וכללה דגמים משופרים באבזור חכם ותחכומים שונים. בעשור האחרון, מותג לקסוס החל לשנות את העיצוב של הרכבים באופן שהופך אותו לעוצמתי יותר. כיום, קיימים דגמי לקסוס מסוגים שונים כולל רכבי פנאי. רוב הדגמים של לקסוס מגיעים עם הנעה היברידית. בישראל המותג לקסוס קיים, גם מסביבות שנת 2005. המותג מיובא לארץ באופן רשמי על ידי היבואן של טויוטה, יוניון מוטורס. כיום דגמי לקסוס מיוצרים גם ביפן וגם בקנדה. 

מה זה יבוא מקביל?

יבוא מקביל של רכבי לקסוס, הוא יבוא שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. בשנים האחרונות שיטת יבוא זו זוכה לשבחים רבים בעקבות סיבות שונות בהן האפשרות לרכוש רכבים בדגמים ייחודיים ובמחירים משתלמים. למעשה ציבור הצרכנים תמיד יעדיף מחירים זולים יותר ואפשרויות מגוונות בדיוק- בדיוק כמו שמתאפשר להם על ידי שיטת היבוא המקביל. למעשה, בשיטה זו ניתן לייבא לארץ רכבים חדשים, באופן עצמאי. למעשה היבואן הרשמי חתום על חוזה יבוא בלעדי מול היצרן. לכן, על מנת לייבא רכבי לקסוס ורכבים אחרים לארץ ביבוא מקביל חברות הייבוא רוכשות את הרכבים ישירות מהיצרן בחו"ל או מסוכנויות בחו"ל שמקושרות ליצרן. לאחר הרכישה החברות הללו מייבאות את הרכבים באופן עצמאי לישראל. כך הן יכולות למכור את הרכבים במחירים נוחים יותר, לעתים בפער של עשרות אלפי שקלים. 

 

תמיכת המדינה

המדינה והרשויות, מבינות את החשיבות של תחרות בכל תחום ולכן תומכות ומעודדות את ענף היבוא המקביל. התמיכה של המדינה באה לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת ליותר חברות לקבל את הפיקוח שלה ולהתחיל בהסדרת יבוא מקביל של רכבים. בנוסף, פסיקת בג"צ קבעה שהיבואנים הרשמיים של הרכבים מחויבים להעניק לרכבים שתחת אותו יצרן שירות מלא, גם אם לא ייבאו אותם בעצמם. 

 

מה יש לקחת בחשבון ביבוא מקביל לקסוס?

כאשר רוכשים רכבי לקסוס ביבוא מקביל חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים. כמו כן, חשוב לוודא שמדובר ברכבים בעלי רישיון בישראל. כמו כן, יש לוודא כי החברות שמייבאות אותם לארץ הן חברות בעלות רישיון ייבוא. תהליך היבוא המקביל הוא תהליך לא פשוט שעלול לכלול סיבוכים שונים. במסגרת התהליך החברה המייבאת צריכה לדעת כיצד להוביל ולשנע את הרכב לישראל, כיצד לשחרר אותו מהנמל, צריכה לשלם מיסוי על הרכב ועוד שלל בירוקרטיות שונות. 

רכבים איכותיים

יש טעות נפוצה שלפיה רבים חושבים שרכבי לקסוס ורכבים אחרים שמיובאים ביבוא מקביל הם רכבים פחות איכותיים מרכבים שמיובאים על ידי היבואן הרשמי. למעשה מדובר בטעות מוחלטת. הרכבים הללו הם רכבים שזהים לחלוטין לרכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי. בנוסף, אחריות היצרן שיש על הרכבים הללו זהה לאחריות היצרן של רכבים ביבוא רשמי. כמו כן, כפי שציינו קודם, היבואן הרשמי מחויב להעניק לרכבים שתחת אותו יצרן, שירות מלא גם אם לא ייבא אותם בעצמו. 

 

מגוון דגמי לקסוס

אחד היתרונות המרכזיים ביבוא מקביל של רכבי לקסוס ורכבים אחרים הוא שהם מגיעים במגוון דגמים. למעשה, היבואן הרשמי בדרך כלל מייבא לארץ רק מספר מוגבל של דגמים. לעומת זאת, ביבוא מקביל הצרכנים יכולים לבחור כמעט כל רכב של היצרן. כך אתם יכולים לראות את הקטלוג המלא של החברה היצרנית, לבחור את הרכב שאתם רוצים ולייבא אותו לישראל. בעקבות כך ניתן להנות ממגוון דגמים, גם שלא קיימים בארץ, ואף לשלם מחירים משתלמים יותר. 

Exit mobile version