Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל רכב קיה

יבוא מקביל רכב קיה שחורהיבוא מקביל רכב קיה הוא יבוא של רכבי קיה שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. אנשים רבים בארץ מחליטים לרכוש רכבים מיבואנים מקבילים על מנת להנות ממבחר גדול יותר של דגמים וממחירים זולים יותר. מהו יבוא מקביל רכב קיה ומה היתרונות בו? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו יבוא מקביל?

לפני שנסביר על יבוא מקביל רכב, חשוב להבין מהו יבוא מקביל בכלל. יבוא מכוניות באופן מקביל הוא למעשה יבוא שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. שיטת יבוא זו זוכה לשבחים רבים בשנים האחרונות מאחר שמאפשרת לאנשים להנות מרכבים חדשים וייחודיים באופן משתלם יותר. היבואן הרשמי, הוא למעשה זה שחתום על חוזה יבוא בלעדי עם יצרן הרכב. לכן, רבים טועים לחשוב שרכבים המיובאים ביבוא מקביל הם פחות טובים או לא מקוריים. אך מדובר בטעות. רכבים המיובאים ביבוא מקביל הם רכבים חדשים, מקוריים ולמעשה רכבים זהים לחלוטין לרכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי. אז מה ההבדל בכל זאת? לעומת רכבים המיובאים ביבוא רשמי, רכבים ביבוא מקביל נרכשים ישירות מהיצרן בחו"ל או מסוכנויות בחו"ל המקושרות ליצרן. לאחר רכישת הרכבים, הם מיובאים באופן עצמאי לישראל וכך ניתן למכור אותם לצרכנים הישראלים במחירים שונים, כאשר לפעמים יכול להיות פער של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, מאחר שביבוא מקביל רוכשים את הרכבים בחו"ל, ניתן לרכוש דגמים שלא קיימים בארץ. 

ציבור הצרכנים, שתמיד יעדיף לרכוש במחירים טובים יותר ולהנות מאפשרויות מגוונות יותר נהנה משיטת היבוא המקביל. בנוסף, המדינה החלה לעודד ולתמוך בענף זה ומאפשרת ליותר חברות לקבל את הפיקוח ולהתחיל בהסדרת יבוא מקביל של רכבים. 

יבוא מקביל רכב קיה לכולם

יבוא מקביל רכב קיה הוא יבוא מקביל של דגמי רכב של חברת הרכבים קיה. קיה היא חברת רכבים קוריאנית שכיום נמצאת תחת הבעלות של חברת יונדאי. יונדאי, ממוקם בין חמשת יצרני הרכב הגדולים בעולם. חברת הרכב קיה נוסדה בשנת 1944, בה החלו לייצר אופניים בקוריאה. בשנות ה-60 החברה החלה לייצר אופנועים ומכוניות ובהמשך אף החלה לייצר מנועי בנזין בעצמה. בשנות ה-90, חברת קיה יצאה עם אחד הדגמים המצליחים ביותר שלה קיה ספורטאז'. עם זאת, בסוף שנות ה-90 החברה חוותה פשיטת רגל ובעקבות כך נרכשה על ידי חברת יונדאי שהחזירה אותה לפעילות תקינה עם רכבים מוצלחים. בעקבות הרכישה, חברת קיה קיבלה אמון רב מהצרכנים והרבה מהדגמים שלה נמכרו. בשנת 2006 החברה החלה לייצר דגמים שכוללים עיצובים מקוריים של המעצב פיטר שרייר. בהמשך שנות ה-2000, חברת קיה החלה לייצר דגמים חדשים כך שכיום היא פונה לכל התחומים ואיננה מחזיקה במותג יוקרה. בין המותגים הנמכרים ביותר של חברה זו נמצא את דגם הקיה ספורטאז' ואת דגם הקיה פיקנטו. 

 

דגשים חשובים עבור יבוא מקביל רכב קיה

ברכישת רכבים ביבוא מקביל, חשוב מאוד לשים לב למספר דגשים חשובים. קודם כל, חשוב מאוד שהרכבים יהיו בעלי רישיון בישראל. כמו כן, החברות שמבצעות את היבוא צריכות להיות בעלות רישיון יבוא. שימו לב, יבוא מקביל רכב קיה או כל רכב של חברה אחרת צריך לכלול אחריות יצרן הזהה לאחריות היצרן שמוצעת עבור רכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי. בעבר, אחד החסרונות המרכזיים של יבוא מקביל היה המוסכים והשירות שהרכבים מקבלים. אך כפי שציינו, כיום החברה מעודדת ותומכת את ענף היבוא המקביל. בעקבות כך, קיימת פסיקת בג"ץ המחייבת את היבואן הרשמי לתת שירות מלא לרכבים שתחת אותו יצרן, גם אם לא יובאו על ידו. כלומר, גם החיסרון שכללה שיטה זו כבר לא באמת מהווה הגבלה.  

האם ניתן לבצע יבוא מקביל בעצמנו?

התשובה היא כן. אפשרי לבצע יבוא מקביל רכב קיה או כל רכב אחר לבד. אך חשוב להבין כי מדובר בתהליך סבוך שכולל הרבה שלבים ובירוקרטיות ולכן מומלץ לא לעשות זאת בעצמכם. אם תחליטו לבצע יבוא עצמאי אתם עלולים להתקשות למצוא את הרכב המתאים לכם ואף לרכוש במחיר גבוה יותר. הסיבה לכך היא שלחברות היבוא המקביל יש קשרים שיכולים להשפיע על התמחור של הרכבים. בנוסף, חברות אלה יודעות כיצד לבצע את השלבים השונים בתהליך כולל הובלה, שחרור הרכב מהנמל, מיסוי על הרכב ועוד. לכן, ההמלצה היא לא לעשות זאת לבד ולהיעזר בחברות יבוא מקביל רכב קיה. 

Exit mobile version