Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל פיג'ו

יבוא מקביל פיג'ויבוא מקביל הוא יבוא של רכבים שמתבצע לא דרך היבואן הרשמי. צורה זו של יבוא רכבים לישראל זוכה לשבח בשנים האחרונות מאחר שהיא מאפשרת לישראלים לרכוש מכוניות מיובאות בדרכים עקיפות, משתלמות וזולות יותר. על יבוא מקביל פיג'ו נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו יבוא מקביל?

עוד קצת לפני שנרחיב על יבוא מקביל פיג'ו, חשוב להבין על יבוא מקביל באופן כללי. יבוא מקביל הוא שיטה בה מייבאים רכבים חדשים מהניילון שלא על ידי היבואן הרשמי שלהם. היבואן הרשמי הוא זה שחתום על חוזה יבוא בלעדי עם יצרן הרכב. אך אין מה לדאוג, גם רכבים שמגיעים מיבוא מקביל הם מקוריים ומגיעים מיצרן הרכב. למעשה מדובר ברכבים חדשים וזהים לחלוטין לאלה שמגיעים על ידי היבואן הרשמי. ההבדל המרכזי, הוא שרכבים אלה נרכשים בחו"ל או בסוכנויות בחו"ל ורק לאחר מכן מובאות באופן עצמאי לישראל. בעקבות כך, ניתן למכור את הרכבים המיובאים ביבוא מקביל במחירים זולים יותר, כאשר הפער עומד לפעמים על עשרות אלפי שקלים. 

מהו יבוא מקביל פיג'ו?

יבוא מקביל פיג'ו הוא יבוא מקביל של דגמים שונים של רכבי פיג'ו. חברת הרכבים פיג'ו היא חברה של משפחה צרפתית, בשם פיג'ו, שהחלה כיצרנית תעשייתית עוד בתחילת המאה ה-15. בהתחלה המשפחה שכללה מהנדסים ותעשיינים ייצרה בעיקר מטחנות קפה ועד היום ניתן לראות מעטות מהן בבתי קפה בצרפת. לקראת סוף המאה ה-19, הם החלו בייצור אופניים ומאז החלו לייצר מכוניות. בהמשך, כאשר החברה נכנסה לעולם הרכב, היא החלה לייצר גם מנועים בעצמה. למעשה חברת פיג'ו הייתה חלוצה במגוון תחומים שונים, כמו לדוגמא החברה הראשונה שהוציאה רכב עם גג קשיח מתקפל. דגם המרוצים של פיג'ו בשנת 1913 קבע שיא מהירות ונחשב למכונית המהירה ביותר של אותה תקופה, שהגיעה למהירות של 187 קמ"ש. במשך כמה שנים פיג'ו זכתה באלפיות הראלי העולמית ובמגוון פרסי ספורט נוספים. כיום, החברה מתמקדת בייצור רכבים המיועדים לנוסעים. ניתן למצוא רכבי מיני ורכבים משפחתיים גדולים. בנוסף, לחברה יש גם רכבים מסחריים בגדלים שונים ואף אופנועים ואופניים. בישראל, היבואן הרשמי של פיג'ו הוא חברת דוד לובינסקי בע"מ, והיא גם מייבאת רכבי של חברת סיטרואן, שאותה רכשה פיג'ו בשנות ה-70 וייסדה את קבוצת PSA.

 

מה חשוב ביבוא מקביל פיג'ו?

כאשר מייבאים רכבים ביבוא מקביל, חשוב מאוד  לוודא קודם של שהרכבים בעלי רישיון בישראל וכי הם מיובאים על ידי חברות שיש להן רישיון ייבוא. מומלץ לא לנסות לבצע יבוא מקביל פיג'ו או יבוא מקביל של כל רכב באופן עצמאי, למרות שמדובר באפשרות קיימת. אפשרות זו כוללת סיבוכים רבים ולא תמיד תוביל אתכם למחיר הזול ביותר. בדרך כלל, חברות היבוא המקביל הן בעלות קשרים טובים יותר וכך יכולות להשפיע על נושא התמחור בצורה טובה יותר. כמו כן, הן בעלות ידע רב בכל הנודע לסוג הרכבים המתאימים ולכל מה שקשור להובלת הרכב ולייבוא שלו לישראל. ההובלה כוללת שחרור של הרכב מהנמל, תשלום של מיסוי על הרכב ועוד. לכן, ההמלצה היא לגשת לחברת יבוא מקביל ולבחור את הרכב המתאים לכם דרכה. 

 

האם מדובר ברכבים פחות איכותיים?

כפי שציינו קודם, חשוב להבהיר שוב- רכבים שמיובאים ביבוא מקביל הם רכבים זהים לאלה המיובאים על ידי היבואן הרשמי. רבים טועים לחשוב כי יבוא מקביל פיג'ו או יבוא מקביל של כל רכב אחר כולל רכבים עם ליקויים ופגמים. אך זו טעות מוחלטת. רכבים אלה הם רכבים זהים לחלוטין רק שהם משווקים לאזרחים של מדינות אחרות כמו שוודיה או גרמניה ולא ישראל. בנוסף חשוב להבין כי אחריות היצרן המוצעת על רכבים אלה היא זהה. כמו כן, חשוב להבין שהיבואן הרשמי מחויב להעניק שירות מלא לרכבים שתחת אותו יצרן גם אם לא הוא ייבא אותם לארץ. לכן, אין לכם מה לדאוג. 

היתרונות ביבוא מקביל פיג'ו

כפי שהבנו, יבוא מקביל פיג'ו וכך גם של כל רכב אחר מאפשר לנו להנות ממגוון יתרונות שונים. אחד היתרונות המרכזיים הוא המחיר. המחירים של רכבים ביבוא מקביל זולים יותר באופן משמעותי מאשר המחירים של רכבים ביבוא רשמי. כמו כן, יתרון נוסף הוא היכולת לבחור מגוון דגמים, גם אם לא קיימים בארץ. פעמים רבות היבואן הרשמי מוגבל בדגמים שהוא יכול לייבא לארץ. אך על ידי יבוא מקביל פיג'ו ניתן לבחור כמעט כל רכב של חברת פיג'ו, מהקטלוג המלא ולהביא אותו לארץ. 

Exit mobile version