Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב שטח

יבוא אישי רכב שטחאל תעשו צעד נוסף לקראת יבוא אישי רכב שטח לפני שאתם קוראים את המדריך הבא, בו ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על יבוא רכבי שטח מכל הסוגים ובעלי כל מערכות ההנעה. הנה מה שצריך לדעת לפני יבוא רכבים לישראל, לרבות יבוא אישי רכבי פנאי 4X4. 

בין אם אתם מעוניינים לייבא רכב בנזין, רכב שטח 4X4, רכב היברידי, חשמלי וכולי, קחו בחשבון שהייבוא של רכב ממדינה הופל לקשה הרבה יותר מאשר הקניה של רכב כאן בארץ. כשמתכננים יבוא אישי רכב שטח או כל רכב מסוג אחר, יש כמה דגשים חשובים שאם הם יתפספסו, אתם חלילה עלולים ליפול ל"עוקץ". עליהם נרחיב במדריך הבא, אבל קודם כל, בואו נבין אילו כללים חלים על יבוא אישי של רכבי שטח.  

כללים וקריטריונים עבור יבוא אישי רכב שטח

עבור יבוא אישי רכב בישראל, ישנם מספר קריטריונים שעליכם לעמוד בהם. למשל, הרכב לא יכול להיות ישן יותר מאשר שנתיים. בנוסף, אתם חייבים להציג אישור מהיבואן אשר גורס כי ישנה אפשרות לטפל ברכב באחד מהמוסכים בישראל. אם מדובר ברכב נישה או ברכב נדיר מאוד, ייתכן שבסעיף הזה אתם תתקשו (למצוא מוסך רלוונטי). 

כדי לייבא רכב שטח בייבוא אישי, או רכב מכל סוג אחר, אתם תצטרכו גם להשיג את האישור של משרד התחבורה שפועל מול היבואן המקביל שמייבא את רכבכם. ולא פחות חשוב, יהיה עליכם להציג אישורים בדבר רמת הפליטות המזהמות של הרכב, מה שגם ישליך ישירות על גובה המיסוי שתצטרכו לשלם על הייבוא האישי. 

גובה המיסוי כפועל יוצא מרמת זיהום האוויר

בין אם אתם מעוניינים לייבא רכב שטח או רכב פרטי, אחת השאלות הראשונות שיצוצו תהיה שאלת המיסוי. מה גובה המיסוי על יבוא אישי רכב שטח 4X4? והאם המיסוי משתנה בין רכב לרכב? אז, כן, גובה המיסוי אכן משתנה בהתאם לסוג הרכב שאתם מעוניינים לייבא, בעוד כי רכבי שטח בנזין ודיזל "זוכים" בתואר המפוקפק של "בעלי המיסוי הכי גבוה". 

רכבי השטח בעלי מנועי הבעירה הפנימית (דיזל ובנזין), אלו הם רכבים שממשלת ישראל לא ממש מסמפטת, בלשון המעטה. וכראייה לכך, אנחנו יכולים להגיד לכם שהמיסוי על רכבים אלו הוא מאוד גבוה. עד כמה גבוה? המשיכו לקרוא.

גובה מיסוי יבוא אישי רכב שטח

תחזיקו חזק, מיסוי על יבוא אישי של רכבי שטח יכול להגיע עד כדי 116%, שזה מיסוי אסטרונומי לכל הדעות והנהגים. יחד עם זאת שהמיסוי על רכבי שטח עשוי להיות גבוה למדי, ישנן דרכים שונות להוזיל את המיסוי על יבוא אישי רכבי פנאי. כיצד? ברוכים הבאים לעולם הרכבים החשמליים. 

אם אתם מעוניינים להוזיל את עלויות הייבוא האישי של רכבכם, אנחנו ממליצים בחום לשקול את הייבוא של רכבים היברידיים או רכבים חשמליים, מה שעשוי להיקרא גם רכבי פלאג אין. רכבים אלו זוכים לאהדה רבה על ידי משרד התחבורה, שכן מדובר ברכבים בעלי רמות זיהום אוויר נמוכות יותר מאשר רכבי בנזין ודיזל. 

גובה המיסוי של יבוא רכב חשמלי והיברידי 

בניגוד לרכבי בנזין ודיזל שגובה המיסוי שלהם מגיע ד 116%,גובה המיסוי של רכבי היבריד היא 52% בלבד. אם תשכילו לייבא רכב פנאי חשמלי לישראל, תוכלו אפילו להוזיל את המיסוי עוד יותר, כי המיסוי על רכבים חשמליים עומד על 42%. אכן פערים משמעותיים במיסוי בין רכב לרכב, אבל המטרה נעלה וירוקה.  

בסופו של דבר, השמירה על איכות הסביבה הפכה לערך עליון לא רק כאן בישראל, אלא ברחבי העולם כולו, מה שנמדד בעולם הרכב לפי סקלה שנעה בין 1 (הכי פחות מזהם) ועד 15 (הרכבים המזהמים ביותר). באופן טבעי, ככל שתהיו נמוכים יותר בסקלה, כך המיסוי על הייבוא שלכם יהיה גם הוא נמוך יותר. 

טיפים לייבוא רכב אישי מסוג רכב שטח 4X4

בראש ובראשונה, אנחנו ממליצים לקחת בחשבון שכל הנושא של אימות פרטי הרכב הופך למורכב הרבה יותר כאשר מדובר על רכישת רכב מחו"ל. אתם חייבים לוודא מי הבעלים החוקיים של הרכב, מה הרכב עבר בהיסטוריית הטיפולים שלו, האם בוצעו ברכב שינויים שאינם עולים בקנה אחד עם תקנות משרד התחבורה ועוד.

אם אינכם בטוחים כיצד לצלוח את הפרויקט תוך וידוא הפרטים הנדרשים, כאן נכנס לתמונה המרכז ליבואני רכב. כדי לעשות סדר בנושא, הוקם הפורטל, המרכז ליבואני רכב, שמהווה בעצם צלע מקשרת חשובה מאוד בין הלקוח המייבא לבין יבואן הרכב המקביל. ובעוד שישנם לא מעט יבואנים מקבילים כיום בישראל, חשוב לדעת כיצד לבחור ביבואן שעונה על המטרות שלכם. במה יעזור לכם המרכז ליבואני רכב וכיצד יחסוך לכם זמן יקר? המשיכו לקרוא. 

במה המרכז ליבואני רכב יעזור לי? 

המרכז ליבואני רכב יכול לעזור לכם להשוות מחירים ושירותים בין יבואני רכב שונים, כך שתוכלו לקבל את התמורה הכי טובה לכספים שלכם, אבל לא רק. מעבר לחיסכון בכסף, אנו מציעים גם את כל המידע בחינם וללא התחייבות, ככה שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ככל הניתן. 

אם אתם מחפשים לייבא רכב שטח בייבוא אישי, אנו מאפשרים לחפש בקלות יבואני רכב בישראל ולהשוות את המחירים, השירותים ומידע חשוב אחר שחובה לדעת. אבל הכי חשוב, אנחנו מאפשרים לקבל ליווי צמוד בתהליך המורכב הזה של יבוא רכבים לארץ. הרגולציות והתקנות של משרד התחבורה לא נועדו כדי להקל על היבואנים, ולכן התהליך נחשב מאתגר ומורכב. אבל כשיש לכם יבואן מקביל חזק מאחוריכם שמהווה את הרוח הגבית הנדרשת לפרויקט, כל התהליך של הייבוא הופך קל הרבה יותר.

לצד האופציה המוכרת לכולנו של רכישת רכבים על ידי פניה ליבואן הרשמי של היצרן אותו נבקש, קיימת גם אופציה של רכישת הרכב בצורה מקבילה. למעשה, דרך זו אפילו זוכה לעידוד של המדינה ומשרד התחבורה. המטרה של יבוא מקביל רכב משרד התחבורה, מבחינתו, היא ליצור יותר תחרות בענף הרכב, דבר שייטיב עם הצרכן הסופי בכמה רמות: החל מהשירות, עבור במבחר וכלה במחיר.

יבוא מקביל רכב משרד התחבורה הוא למעשה אפשרות שמעניק המשרד למספר חברות מתמחות, להביא גם הם לארץ רכבים שונים, גם אם ישנו יבואן רשמי שחתום עם היצרן המקורי על זיכיון. לאחר מכן, יכול הצרכן עצמו לרכוש מחברות אלו את המכוניות הללו ולקבל אחריות ושירות מהיבואן הרשמי והיצרן, גם אם לא קנה מהם כלל אלא באופן עצמאי ישירות מחו"ל או ביבוא מקביל. בדרך זו, ישנן חברות יבוא מקביל איכותיות, המציעות לצרכנים גם מכוניות זהות לחלוטין לאלו שבסוכנויות הרכב וגם מכוניות ייחודיות או דגמים מיוחדים שהיבואן הרשמי מסרב להביא לארץ מסיבות כלכליות או אחרות.

רפורמת יבוא מקביל רכב משרד התחבורה

כל הנאמר לעיל הוא תוצאה של רפורמה מקיפה בתחום שיזם משרד התחבורה לפני שנים אחדות. הרפורמה עודה נבנית וישנם עוד שינויים, שמטרתם להקל עוד יותר על היבואנים המקבילים וכמובן על הצרכן. כאמור, על פי החוק של יבוא רכב משרד התחבורה מאפשר לכל אזרח לבצע באופן פרטי ייבוא אישי רכבים. לרוב, אזרחים פרטיים לא יעשו זאת לבד, שכן התהליך עצמו סבוך מאוד, עמוס בירוקרטיה ודורש קשרים ענפים בחו"ל, כדי למצוא דילים טובים ומשתלמים.

כמובן שכחלק מרפורמת יבוא מקביל רכב משרד התחבורה גם מטיל מגבלות ודרישות שיש לעמוד בהן כדי לבצע יבוא של רכבים. על הרכבים להיות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תקינים, בעלי רישיונות מקוריים, ישנם מגבלות כמו גיל הרכב (עד שנתיים), הוכחות איתנות פיננסית, מיסים ומכסים שונים על רכבי יוקרה למשל, ועוד ועוד. 

כדי לצלוח את כל הקשיים, הבירוקרטיה והתקנות הכבודות, גם אם מוצדקות, חברות רבות מציעות את שירותיהן בסיוע של יבוא כלי רכב. חברות אלו כמובן חייבות להיות מאושרות בתחום יבוא מקביל רכב משרד התחבורה. נספר לכם על התהליך בחברה שלנו שנחשבת למובילה בתחום:

החלומות שלך, המשימה שלנו

כאמור, תוכל לגשת אלינו ולבחור דגמי רכבים, הנמכרים בישראל על ידי היבואן הרשמי במחירים משתלמים יותר ובתנאי מימון נוחים. אבל גם תוכל לקבל הזדמנות ליהנות מרכב ייחודי, כזה שאתה חולם עליו. השלב הראשון בתהליך הוא פגישת תיאום. בפגישה זו מומחי הרכב שלנו מבינים את הצרכים שלך, שומעים על החלומות וגם מכירים את התקציב למימושם. לחלק זה של הבנת הצרכים חשיבות רבה בהתאמת הרכב הטוב ביותר. בשלב השני, מומחי החברה יוצאים לאתר רכב מתאים בחו"ל. יבוא רכב משרד תחבורה מאפשר יבוא של מגוון עצום של מכוניות אבל עדיין ישנם כמה מגבלות ועלינו לאמוד בהם. האיתור אינו קל ונדרשים ניסיון וקשרים רבים בחו"ל כדי להצליח בו.

כאשר הרכב מאותר, יש כמובן לרכוש אותו ואנחנו מטפלים בכל הניירת כולל בדיקת מצבו המכני והמשפטי (לא תאמינו עד כמה חברות חאפריות בתחום מוליכות שולל את הצרכנים). ישנו כאמור גם החלק של הטיפול בניירת, כגון: רישיון רכב, רישום הרכב על שם הלקוח, שעבודים ועוד. השלב הבא הוא שינוע הרכב לישראל, לרוב על ידי שילוח ימי וכמובן קבלתו ופריקתו ושחרורו מהנמל בישראל, עוד קצת טפסים הנדרשים על פי רפורמת יבוא מקביל רכב משרד התחבורה והרכב יכול להימסר לכם ואתם תוכלו לנהוג בחלום הייחודי שלכם.

חשוב לדעת

בכל הקשור אל יבוא מקביל רכב משרד התחבורה מאוד מקפיד שהכל יהיה לטובת הצרכן. לכן התקנות מחייבות גם את היבואן הרשמי לאפשר מתן טיפולים שוטפים ותיקונים לרכבים, גם אם לא נקנו דרכו וכמובן שינה אחריות מלאה של היצרן. מבחינת משרד התחבורה יופיע 00 ברישיון הרכב (בעלות ראשונה של הרוכש). כל זה הופך את היבוא המקביל לדרך הטובה והמשתלמת יותר לרכוש רכב חדש ולאלטרנטיבה טובה מאוד לכל אלו שלצערם לא יכלו לרכוש רכבים ייחודיים בהם הם חפצו. כעת הם יכולים ליהנות מכל רכב, בתנאים אטרקטיביים ועם ביטחון מלא.

Exit mobile version