Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב אספנות

יבוא אישי רכב אספנותלא מדובר תמיד על הגיון קר, בטח לא על שיקולי רווח או הפסד או רצון לנסוע בנוחות המפנקת של המכוניות המודרניות. זה הרבה פעמים חלום, תשוקה ובעיקר רגש. רכישה, טיפול ונהיגה ברכב אספנות היא מעבר למשימה של להגיע מנקודה אחת לשנייה. זו חוויה אחרת. היא כוללת הגבלות, מאמצים, דאגה בלתי נגמרת, טיפול ללא הפסק – ממש כמו בילד. אבל זו עדיין חוויה ויש שמוכנים לעשות כל כך הרבה למענה וגם לשלם הרבה כסף.

ומדוע התחביב או המנוע הרגשי הזה עולה כל כך כסף? ובכן, בוודאי שהוא יקר יותר מרכישת סתם רכב רגיל וסטנדרטי. אבל למען האמת הוא לא חייב להיות כל כך יקר. גם יבוא אישי רכב אספנות יכול להיעשות בחכמה, שתעניק לכם את הרכב הכי נחשק, במחירים הוגנים. חלק מהחשש להיכנס לתחום, למרות האהבה הגדולה אליו נובע מהחשש ומהבירוקרטיה של יבוא אישי רכב אספנות. התחושה היא שרשויות המדינה לא יחסכו במכשולים ומשוכות ושבכלל, קשה עד מאוד להשיג רכב מיוחד וייחודי שאני מחפש ואני רוצה ועוד יותר קשה להביאו לישראל. 

אז בנקודה זו יש חדשות רעות וחדשות טובות. אכן, יש קושי בלהביא רכב אספנות נדיר לישראל ואכן יש הגבלות ובירוקרטיה נוקשה שצריך לעבור. אבל זה כאשר אתם תנסו להביא את הרכב לבד. וכאן נכנסות החדשות הטובות" בעזרת חברה כמונו המתמחה שנים ארוכות ביבוא אישי של רכבים, בכלל ובתוך כך, יבוא אישי רכב אספנות, בפרט,  תוכלו לאתר רכב שתרצו ולהביא אותו לארץ בקלות ובנוחות ולכם יישאר רק ליהנות מהדרך – זו עם רכב האספנות על כבישי הארץ.

רכבי אספנות בישראל

נתחיל בעובדות. כיום נעים בכבישי ישראל אלפים רבים של רכבי אספנות בישראל. אנחנו מדברים על נעים ונוסעים, לא על עומדים בחניה או במוזיאון. כמובן, שהעובדה שמדובר ביבוא אישי וברכבי אספנות משנים רבות, מאפשרת לכל אספן לייבא את הרכב הייחודי שלו ואת החלום האישי שלו. האפשרות לבצע יבוא אישי רכב אספנות מתאפשרת אודות לרפורמה הכוללת המאפשרת יבוא רכב אישי בצורה מקבילה ליבואנים הרשמיים שמאוד מגבילים אותך ומוכרים בישראל רק מה שהם רוצים ומרוויחים עליו. הרפורמה מאפשרת לכל אחד לייבא רכב אישי, מדגמים שאינם נמכרים בישראל (או כאלו שכן נמצאים בישראל – אבל שיובאו ביבוא מקביל). 

על פי החוק במדינת ישראל, רכב יכול להיות מוגדר כרכב אספנות אחרי 30 שנים מאז ייצורו. כמובן שיש מגבלות שונות על רכבי אספנות. על הרכב להיות עד 12 טון, בעל מנוע בנזין, ויש לבקש אישור מיוחד כדי לרשום את הרכב כרכב אספנות. מנגד, תחת הגדרה זו נכללים לא רק רכבים פרטיים אלא גם אופנועים, רכבים גדולים יותר ואפילו משאיות. על הבעלים לבצע בדיקה ולקבל אישור תקינות על הרכב מידי שנה והרישיון תקף ל-12 חודשים. לאחר קבלת הרישיון חובה להתקין לוחית רישוי מיוחדת השונה מהרגילה בכך שמתווספות עליה המילים "רכב אספנות". 

יש כמובן מגבלות נוספות כמו העובדה שהרכב חייב להיות לשימושים משפחתיים רגילים ולא לצרכי עסק, בנוסף קיים חוק שמידת אכיפתו מוטלת בספק – איסור נסיעה של רכב אספנות בשעות מסוימות ביום וכד'. אבל כאמור, המגבלות הללו הן לא המונעות מרבים לממש את חלומם. הם מתקשים בעיקר בתהליך של הבאת המכוניות לישראל, קבלת הרישוי עליהם וכד'. בשביל זה כאמור, אנחנו כמומחים בביצוע מוקפד של יבוא אישי רכב אספנות – תמיד לשירותכם.

הקשיים על יבוא אישי רכב אספנות

כפי שציינו קיימות מספר הגבלות על יבוא רכב אספנות. ראשית על הרכב להיות לשימוש אישי ולא מסחרי וחייבים לקבל אישור יבוא שלו., הניתן לאחר הגשת בקשה מסודרת. חלק מן הבקשות נעשות כתצהיר מול עורך דין. ישנו כמובן גם את עניין העלות שיכול להקשות. אלא שכאן, כפי שציינו, עבור רבים לחלום אין מחיר. ועדיין, זה לא אומר שצריכים לעשוק אתכם בתהליך. לא מעט פעמים ניתן למצוא בחו"ל רכבי אספנות נדירים ויפים במחירים הוגנים ונוחים. החוכמה היא לדעת היכן לחפש ולכן לחברה שעסקיה יבוא אישי רכב אספנות, קשרים טובים עם סוחרים ואנשים בתחום בחו"ל, היכולים להשיג ולאתר רכבים, גם על פי בקשותיכם האישיות. 

לאחר מציאת הרכב המתאים, יש לבדוק כי הוא אכן תקין, לקבל אישור יבוא, להוביל אותו לנמל בארץ המוצא, להכניס אותו למכולה בצורה מסודרת ולהוביל אותו לישראל. לאחר מכן נדרש לשלם את המיסים הנדרשים (נוכל לסייע גם בעניין זה, שכן חישובי המס תלויים בפרמטרים רבים ומשתנים בין המדינות השונות) וכמובן השחרור שלו מהמכס (בזה מאוד תרצו שנעזור) ובדיקה שלו במכון רישוי ישראלי.

יבוא אישי רכב אספנות  – רק על ידי מקצוענים

כמו בכל דבר בוטיקי ומיוחד, אתם לא סומכים על כל אחד. יבוא אישי רכב אספנות מורכב אבל יכול להיות גם מסוכן, מסובך ומלא מפחי נפש. אם לא תעשו את זה על ידי חברה מקצועית, מנוסה ובעיקר אמינה. נתחיל בעובדה שאיננו מוצאים סתם כך כל רכב אספנות. אנחנו מוצאים רכב אספנות עבורכם. הסוג שאתם רוצים וכמובן לפי התקציב שלכם. אנחנו מוודאים שאינכם נופלים בפח וכי מצבו של הרכב מעולה (תקבלו מידע מפורט, בדיקה שהרכב לא עבר תאונות קשות וכמובן בדיקת מוסך בארץ המקור). בנוסף, עלינו לוודא כי לרכב יש רישיון מקורי תקף.

חשוב גם לבצע את נושא התשלום על הרכישה בצורה מסודרת וכמובן העברת הבעלות בצורה מסודרת, שלא תשאיר אתכם בידיים ריקות. לאחר מכן, ישנו כאמור הטיפול במשלוח בארץ וכל התהליך הסבוך של שחרורו (רישום, אגרות, אישורים וכד') עד לכך שתוכלו לשבת ברכב האספנות החדש שלכם בגאווה ועם חיוך.

בישראל, יבוא אישי של כלי רכב כולל פעולות בירוקרטיות, תהליכים ותשלומי מיסים שמשתנים באופיים בין מקרה אחד לאחר. הנה כל מה שרציתם לדעת על יבוא אישי כלי רכב, כולל גובה המיסוי, ההבדלים בין סוגי הרכבים בהקשר של הייבוא וכל מה שחשוב שבין לבין.

אין ספק, בשנים האחרונות אנחנו רואים גידול משמעותי במיוחד בכל מה שקשור לסוגי הרכבים שמטיילים על הכבישים בישראל. יש כל מיני מותגים סיניים חדשים שהגיעו לאירופה ולישראל, רכבים חשמליים שאנשים מייבאים במיוחד (בגלל מיסוי נמוך, מה שנקרא מיסוי ירוק), רכבי SUV מסוגים רבים ועוד. ועקב המגמות בעולם הרכב בארץ ובכלל בעולם, הנושא של יבוא אישי כלי רכב הופך יותר ויותר רלוונטי. 

האם ניתן לייבא את כל סוגי הרכבים?

התשובה לכך היא: לא, אין אפשרות לייבא לישראל את כל סוגי הרכבים, אלא רק רכבים שאושרו על ידי משרד התחבורה. כמו כן, בשיתוף יבואן הרכב שלכם, משרד התחבורה דורש שתציגו את האישורים לכך שישנם מוסכים אשר מסוגלים לתחזק את הרכב המיובא. 

בכל הנוגע לרכבי באגי, טרקטורונים בבנייה עצמית וכולי, רוב הסיכויים שאתם לא תוכלו לקבל אישור לייבוא של רכבים אלו. רכבים אלו נחשבים סוג של רכבים "פיראטיים", ולמרות שיש מוסכים בארץ שיכולים לתחזקם, הם לא יוכלו לקבל אישור ע"י משרד התחבורה ברוב המקרים.  

אם אתם לא עונים על הקריטריונים הבסיסיים האלו, לא יהיה טעם להמשיך עם הנושא של יבוא אישי כלי רכב מכל סוג שהוא. אם הרכב שאתם רוצים לייבא כן מאושר על ידי משרד התחבורה, המשיכו לקרוא את הקריטריונים הבאים לייבוא אישי של רכבים לישראל. 

קריטריונים לייבוא אישי של רכבים 

בימינו כבר אין צורך לרכוש רכבים מהיבואן הרשמי של רכב כזה או אחר, מכיוון שבישראל החוק מאפשר ליבואנים מקבילים לפעול באופן כמעט חופשי. ובכן, "חופשי" עם מגבלות מסוימות. למשל, יבוא אישי כלי רכב מצריך ממכם לעמוד בכמה קריטריונים שונים, לרבות עמידה בקריטריון של גיל הרכב המיובא. 

בעוד שחלק מהאנשים היו בטח מעוניינים לייבא רכבים בני 5-10 שנים, החוק מאפשר לייבא לארץ אך ורק רכבים שהגיל שלהם הוא עד שנתיים. כמו כן, החוק מאפשר לייבא רכבים שנועדו אך ורק לשימוש בעל הרכב (מי שמייבא אותו) או למטרת הענקת מתנה. אגב, אם אתם מקבלים רכב במתנה, שימו לב, שבדרך כלל יהיה צריך לעבור דרך הערוצים הבירוקרטיים של מס הכנסה, כי לרוב תצטרכו לדווח על כך. 

סוג הרכב שמעוניינים לייבא – מה חשוב לדעת? 

דבר נוסף שחשוב לדעת, הוא הנושא של סוג הרכב שאתם מעוניינים לייבא לארץ. אתם חייבים להכיר בעובדה שסוג הרכב הוא אחד מגורמי המפתח אשר משליכים על מחיר הייבוא שלכם. אם למשל תרצו לייבא רכב בנזין או רכב דיזל, אתם תצטרכו לקחת בחשבון שהרכבים האלו הם בין הרכבים היקרים ביותר לייבוא. 

בעוד שהייבוא של רכבים חשמליים והיברידיים נע בין 42% – 52%, המיסוי על יבוא רכב בנזין ודיזל יכול להגיע עד 116%, כן, שמעתם נכון. עוד דבר שאנחנו רוצים שתיקחו בחשבון, כל הנושא של אימות בעלי הרכב ואימות הפרטים של הרכב. 

כמה דגשים לגבי רכישת רכב מחו"ל 

בדיוק כמו שאתם רוכשים רכב בארץ ורוצים לדעת שלא רכשתם "חתול בשק", ככה גם רלוונטי לגבי מקרים של יבוא אישי כלי רכב. וברגע שאתם מחליטים לרכוש רכב מאדם שמתגורר בחו"ל, אתם כנראה תצטרכו לעבוד יותר קשה כדי לוודא שבעל הרכב מהימן ושהרכב הוא עסקה כדאית. 

וכאן בעצם נכנסים לתמונה יבואני רכב מקבילים. יבואן מקביל עבור יבוא אישי כלי רכב, הוא לא רק גוף שמשנע עבורכם רכב מחו"ל לישראל. בפועל, יבואן יבוא אישי של כלי רכב הוא גוף אשר מסייע בכל התהליך המורכב הזה של רכישת רכב מחו"ל. 

כיצד למנוע הונאות בתהליך יבוא אישי כלי רכב 

אז נכון, אי אפשר למנוע הונאות ועקיצות ב-100%, אבל עדיף לכם לקבל סיוע מאת יבואן שמכיר, מבין ובקיא בתחום הזה של רכישת רכבים מגורמים זרים בחו"ל. כאשר מדובר על מציאת יבואן מקביל לייבוא אישי, מתחילים עם פורטל המרכז ליבואני רכב. המרכז ליבואני רכב יספק לכם את כל המידע הדרוש כמו עלות היבוא, מיסים והליכי שחרור מהמכס, אפשרויות יבוא אישי ופרטים חשובים נוספים. 

ומעבר לכך, הפורטל יחבר אתכם עם היבואנים המדויקים ביותר לצרכים שלכם ולסוג הרכב שאתם מעוניינים לייבא לישראל. בהיבט הזה של הדברים, השימוש בפורטל המרכז ליבואני רכב מועיל מכיוון שהוא יכול לחסוך זמן יקר, משאבים וכסף. אתם יכולים בקלות להשוות מחירים של יבואנים שונים, ולבחור את זה המתאים ביותר לתקציב שלכם, מה שבשנים עברו כנראה היה לוקח לכם כמה חודשים במינימום.

איך לבחור את יבואן הרכבים הנכון לי? 

בבואכם לייבא רכב לשימוש אישי או למטרת מתנה (זה מה שהחוק בישראל מתיר בד”כ), אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים נכון את יבואן הרכב שלכם. ובתוך כך, חשוב לעשות את הבדיקות הרלוונטיות ולגלות איזה סוג של שירותים יבואנים שונים ברחבי הארץ מציעים. כמו כן, חשוב לברר כמה היבואנים גובים, וכן לברר לגבי המוניטין של יבואנים שונים בענף הרכב בארץ. 

בימינו הדיגיטליים לא מאוד קשה לברר פרטים, דירוגים וביקורות על יבואני רכב, ואת זה תוכלו לעשות בעזרת גוגל, המדיות החברתיות וכולי. אם אתם מאתרים את היבואן שלכם דרך המרכז ליבואני רכב, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהיבואנים עברו את הסינון הנדרש והם אכן מומלצים לסוג הרכב שאתם רוצים לייבא.

צרו קשר כעם עם צוות המרכז ליבואני רכב, וקבלו סיוע נוסף בייבוא רכב החלומות שלכם. 

לנהוג ברכב אספנות בטח לרכוש רכב שכזה, לטפל בו ולטפח אותו – זה לא דבר שהוא בהכרח ריאלי. זהו תחביב תובעני, הן ברמת התפעול ולא פחות מכך ברמה הכלכלית. ואחרי שאמרנו את כל זה, הרי כולנו יודעים שיש לא מעט משוגעים לדבר ש'הריאלי' לא ממש מעניין אותם ולמעשה, בכבישי ישראל נעים בכל רגע אלפי רכבי אספנות ישנים מאוד וישנים פחות. שכן בסופו של דבר על חלומות, גם אם הם ישנים לא מוותרים.

בסופו של דבר, אותם אנשים יכלו לנסוע בנוחות המפנקת של הרכבים החדשים ועם כל אביזרי הבטיחות המתקדמים, הביצועים המהירים והמעטפת המשוכללת. אבל הם בוחרים להיאבק עם הגה קשה, מתלים פחות טובים ועוד אפיונים ששייכים לרכבי אספנות – שוב בשביל החלום. כפי שציינו, יבוא רכב אספנות הוא לא עסק פשוט והוא גם לא עסק זול. בייחוד עם רכב האספנות הוא מאוד מבוקש. גם הרגולציה בישראל לא בהכרח עושה חיים קלים. ובכל זאת, לאור רפורמת היבוא המקביל הגדולה שקרתה בשנים האחרונות, גם תחום יבוא רכב אספנות עבר שינוי גדול וכעת עם ביצוע התהליך בצורה חכמה ובליווי צמוד של חברות יבוא המתמחות בנישה זו – הדברים הרבה יותר קלים

לא לחשוש

יבוא רכב אישי או אספנות יכול להיות מלחיץ ולהרחיק הרבה אנשים מהתחום. יש לכך כמה סיבות. הראשונה היא כמובן החשש הכלכלי. נשמע באופן טבעי שיבוא רכב אספנות חייב להיות מאוד מאוד יקר. האמת היא איפשהו באמצע. נכון, רכב אספנות יכול להיות יקר יותר מרכב רגיל אבל גם זה לא תמיד נכון. כמובן שככל שהרכב ישן או נדיר ומבוקש יותר ערכו יעלה. ועדיין, מה שלמדו אותנו החברות המתעסקות ביבוא מקביל נכון גם לגבי יבוא רכב אספנות. על ידי קשרים מצוינים, אופורציה טובה, מומחיות באיתור וסגירת עסקאות וידע נרחב בנבכי הבירוקרטיה, ניתן להפחית מאוד את העלויות. כיום רכב ביבוא אישי בצורה מקבילה יכול להיות זול יותר מרכב שמייבא היבואן הרשמי וכאמור, זה יכול לקרות גם בתחום יבוא רכב אספנות.

בהקשר זה צצה בעיה נוספת המרחיקה אנשים מהתחום. היבואנים הרשמיים אינם מעודדים קנית רכבי אספנות. הם כמובן עושים זאת מטעמים כלכליים ואינטרסנטיים לגמרי. הם היו מעדיפים שתקנו רכבים חדשים דרכם. אז הקשיים שהם מערימים הם בעיקר כנגד היבוא המקביל אבל זה זולג גם לתחום יבוא רכב אספנות. כך למשל בכל הקשור לתיקון במוסך והבאת חלקים חילופיים שכל כך נצרכים. ועדיין כאמור, דרך קשה לא תרחיק אותנו מהחלום שלנו. ואם החלום שלנו הוא לנסוע ברכב יוקרתי מן העבר- יש מי שיעזור לכם להגשים את החלום.

אוי, הבירוקרטיה.

והנה עוד בעיה שמרחיקה הרבה אנשים מהתחום – הבירוקרטיה הישראלית. זו שישנה וותיקה ממש כמו הרכב שאותו אתם רוצים לרכוש. נראה, שרשויות המדינה רק מעוניינות להערים קשיים כאשר רשות אחת אינה יודעת מה השנייה עושה. אז אומנם יש מספר הגבלות על יבוא רכב אספנות וזה טבעי וברור, בסופו של דבר המדינה רוצה שעל כבישי הארץ ייסעו רק רכבים בטיחותיים. אבל הבירוקרטיה שבהבאת רכב אספנות קורת בדרך כלל כאשר מי שנכנס לנבכיה חסר ניסיון. אז הוא מקפיד לעשות את כל הטעויות האפשריות בלי לפספס שום מוקש. 

הפתרון לזה הוא דווקא פשוט: לבצע יבוא רכב אספנות על ידי חברה שזו מומחיותה. היא מכירה את כל הנהלים, את כל החוקים, את נושא המס ואת נושא השחרור מהנמל וכן הלאה והלאה. לא רק שכך לא נופלים לבורות, הכל נהפך מהיר וזריז יותר. לכם רק נשאר להתרווח בכיסא בזמן שהחברה הטובים שלנו דואגים להביא את הרכב הנחשק שלכם ישר אליכם.

הגדרות והגבלות

יבוא רכב אספנות כפוף כאמור למספר חוקים ותקנות. רכב יכול להיחשב כרכב אספנות רק במידה והוא בן 30 ומעלה וכן שהוא בעל משקל של עד 12 טון ובעל מנוע בנזין. לא ניתן להביא את הרכב לצורכי תצוגה או מסחר אלא לשימוש אישי בלבד.   מעבר לכך יש עוד שלל תקנות רישוי כאלו ואחרות, שנשמח שתשאירו לנו לטפל בהן. אתם רק תרכיבו את לוחית הרישוי עם הכיתוב "רכב אספנות" עליה. כאמור, הרישוי של רכב אספנות, באופן טבעי בשל גילו, סבוך יותר. זה נכון בכל הקשור לתהליך יבוא רכב אספנות כמו גם ליבוא של אופנוע, קטנוע ואפילו רכבים גדולים יותר כמו טנדרים וכד'. מעבר לרישוי הראשוני, יש צורך לבצע בדיקה ולקבל אישור תקינות של הרכב פעם ב-12 חודש. כל זה לא מונע מהישראלים המכורים לכך להתהדר ברכב אספנות באוסף שלהם. זה כאמור, לא צריך להרתיע גם אתכם. לא תהיו לבד בתהליך אלא מומחים שלנו יסיעו לכם בכל רגע.

למצוא את הרכב הנכון

יש הרבה רכבים ישנים בעולם. אין הרבה רכבי אספנות שווים במיוחד. יבוא רכב אספנות הוא ענין סבוך לא רק בשל הרגולציה אלא בשל היכולת האמיתית לאתר רכב שכזה, בדגם הייחודי שאותו אתם רוצים ושהוא יהיה כמובן תקין לחלוטין ובמצב טוב לנסיעה. לא נרצה שהוא יישאר רק בגראז'. גם כאן חשובה המומחיות של החברה העוסקת ברכישה או יבוא של רכב אספנות. הקשרים שיש לחברות עם דילרים של רכבי אספנות בחו"ל, יאפשרו לכם גישה לקטלוג גדול, מגוון ומפתה יותר. 

אותו הדין קיים גם לגבי סוגיית המחיר. חברה שיודעת לנהל עבורכם משא ומתן, שמכירה על בוריים את חוקי המס השונים, וכן את מאפייני השילוח דרך הים, יכולה לחסוך לכם כסף רב. ולא רק לחסוך לכם כסף אלא גם עוגמת נפש. הרי לא תרצו לבצע יבוא רכב מיוחד בו חשקתם ולגלות כאן, כי הוא אינו תקין. החברה שלנו לא רק מאתרת ת הרכבים אלא גם בודקת את תקינותם, תוך הצגת מידע מפורט וברור על מצב הרכב, ההיסטוריה שלו וכד'.

Exit mobile version