Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל רכבים – לנוע באופן משתלם יותר

יבוא מקביל רכביםיבוא מקביל רכב הוא תחום ההתמחות שלנו. כבר שנים רבות שאנו עוסקים ביבוא אישי של רכבים וביבוא מקביל של רכבים. אנו מאפשרים לאנשים להגשים את החלומות שלהם, למשל ביבוא של רכבי יוקרה או רכבים מיוחדים שאינם מיובאים לישראל בצינורות הרשמיים ואנחנו עוזרים להם לעשות את זה בקלות ובנוחות ובמחירים משתלמים.

למרות שאלפי מכוניות בשנה עולים על כבישי ישראל דרך יבוא מקביל רכבים, אנו עדיין נשאלים לא מעט שאלות בנושא ואנשים בטוחים כי מדובר פה באתגר בלתי עביר. אין להאשים אותם. יבואני הרכב הרשמיים, אלו שהם בעלי הזכויות של היצרן על יבוא רכבים מתוצרתו באופן בלעדי אינם רוצים לפגוע בפרה החולבת שלהם ובאינטרסים שלהם ומנסים להפחיד כל הזמן את הצרכן.

מה הטענות שלהם? איך ניתן להפריך אום בקלות? מדוע למעשה דווקא כדאי לרכוש על ידי יבוא מקביל רכב? והאם זה בכלל משתלם מבחינת מחיר? בואו נעשה בזה קצת סדר.

יבוא מקביל רכב: רקע

יבוא מקביל הוא אחד מהתחומים המתפתחים ביותר בכלכלה העולמית. זה קורה בענף מוצרי המזון, החשמל, האלקטרוניקה, הביגוד ועוד. מודל היבוא המקביל או האישי נועד למעשה לפרק מונופולים ולאפשר להוזיל את יוקר המחיה. קחו למשל מותג הנעלת ספורט מפורסם. ניתן לקנות את הנעליים בחנויות היבואן הרשמי. המחיר שיקבע גבוה. אילו דגמים יגיעו לארץ נקבעים עבורכם ואין לכם זכות בחירה ואפילו עם תקנו את זה ברשת הנעלה או ביגוד ספורט – מישהו יגזור עליכם קופון נוסף. 

כעת, חשבו על זה שאותם נעליים בדיו, נמכרות גם לאזרחי ארצות הברית, למשל. אותה האיכות, במגוון גדול יותר ובמחיר משתלם יותר. אם חבר או מכר היה נופש באותה מדינה, הא היה יכול להביא לכם נעל מיוחדת שאתם רוצים, במחיר מצוין. אותו דבר בכל הקשור לתחום יבוא מקביל רכבים. אלא שזה קצת יותר מורכב כי רכבים – דורשים רישיונות ועמידה בתקנים. ועדיין, המנגנון דומה. 

יבוא מקביל רכב מאפשר לכל אחד לעקוף את היבואן הרשמי של הרכבים ולייבא רכבים שהיבואן הרשמי לא רוצה להביא לישראל או שהוא כן מביא ומוכר במחירים יקרים יותר. המדינה תיקנה את רפורמת יבוא הרכבים ומאפשרת לסוכנויות מורשות לבצע ייבוא מקביל רכבים לישראל. התוצאה היא שניתן לייבא למגוון רחב יותר של מכוניות איכותיות, במחירים משתלמים יותר ולהפוך את כל השוק לתחרותי יותר.

יבוא מקביל רכב מותאם

כעת ניתן ליהנות מרכב ייחודי שאינו מיובא לארץ על ידי יבואן רשמי או כזה שמיובא אך לא ברמת הגימור שאנחנו רוצים או בדגם אחר. זה פותח עולם של בחירה. למעשה, ניתן לבחור כמעט כל רכב מכל מדינה, הישר מקטלוג היצרן עצמו. מכיוון שחברות המתעסקות עם יבוא מקביל רכבים נמצאים עם סוכנויות ענק בעולם – הם יכולים להשיג עבורם את הרכבים הנחשקים במחירים טובים יותר.

 העובדה של חברה מקצועית של יבוא מקביל רכב כוללת, איתור הרכב הנחשק, יצירת קשר וניהול משא ומתן מול המוכר או הסוכנות בחו"ל, בדיקת תקינות הרכב מעבר לים, טיפול בכל העניינים החוזיים והעברת הבעלות,  הובלה ושילוח הרכב, כולל העמסה על האונייה בנמל הייצוא, פריקה בארץ השגת וקבלת כל הרישיונות והאישורים המתאימים, שחרור הרכב מהנמל והמכס, טיפול בענייני מס עוד.

התהליך הזה, אם תנסה לעשות אותו לבדך יכול להיות קיר בלתי עביר ומתיש. חברה המטפלת לך בהכל היא בעלת קשרים טובים יותר בחו"ל שישפיעו גם על איתור הרכב וגם על המחיר וגם יאפשרו לך ראש שקט בכל הקשור לתהליך. ככלל, לבדך, תצטרך להוציא אישור יבואן אישי – דבר מסובך כשלעצמו. לחברות העוסקות בתחום – יש כבר כאלו אישורים. ועוד יתרון חשוב: הרבה פעמים קשה להעריך את היקף העסקה הכולל במיוחד שיש הרבה משתנים (כמו למשל מיסים) ושהכל נעשה במדינות מעבר לים, בשפה לא תמיד שגורה וכד'. חברות המתמחות בתחום, מסייעות לתת לך תמונה מלאה עוד טרם חתימת העסקה, כדי שתדע כמה היא עולה לך בסופו של דבר, כך שתוכל לקבל החלטה מושכלת.

לא לפחד

כאמור, יבואני הרכב הרשמיים מנסים להפחיד את קהל הלקוחות. הם היו שמחים שכל התנועה של הרכבים לישראל תמשיך להיות דרכם. אבל אנחנו לא חייבים להיכנע לכך. אנחנו לא צריכים למשל לשם על כל התשתית שמחזיק היבואן הרשמי בישראל ועל כל ההוצאות שיווק ופרסום שלו ואחרות, שבסופו של דבר יגולגלו עלינו.

אז המחיר יהיה ברוב המקרים נוח וטוב יותר עם הפרשים של עשרות אלפי שקלים לטובת יבוא מקביל רכבים. אבל עדיין קיים חשש בכל הקשור לתהליך יבוא מקביל רכב בהקשר לאחריות ולטיפולים. ובכן, החדשות המשמחות הם שהמדינה שרוצה לעודד את התחרות וכן המשפט הבינלאומי, מחייבים את היבואנים לטפל במכוניות גם כאלו שלא באו דרכם, באותה הצורה, מעצם היותם חלק מהמכוניות שיצרן הרכב הפיק. כך גם לגבי האחריות, שהינה אחריות בינלאומית. אגב, הבעלות על הרכב נרשמת על שם הרוכש כבעלים המלא והראשון של הרכב. אם כך, אין באמת שום סיבה, שאת חלום הרכב הבא שלכם לא תגשימו באמצעות יבוא מקביל רכבים.

Exit mobile version