Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב תושב חוזר

יבוא אישי רכב תושב חוזריבוא אישי רכב תושב חוזר אפשרי בכמה וכמה מקרים שונים, כל עוד בעלי הרכב והרכב עצמו עונים על הקריטריונים המוגדרים על ידי משרד התחבורה וגופים רלוונטיים אחרים בארץ. אם אתם עומדים לשוב למחוזותינו ומעוניינים לייבא אתכם את הרכב שלכם, המדריך הבא נכתב עבורכם.

התהליך לשוב ארצה עשוי להיות די מורכב, בירוקרטי ואפילו מתיש, בעוד שחלק מהאנשים נעזרים בחברות פרטיות צד שלישי כדי לצלוח את התהליך בצורה נכונה ויעילה. למשל, חברות פרטיות אשר עוסקות בייבוא של ציוד, רכבים, ריהוט וכן הלאה. וכאשר מדובר על יבוא אישי רכב תושב חוזר, חשוב להבין את הקריטריונים השונים לכך. הנה הם לפניכם, המשיכו לקרוא. 

ייבוא אישי רכב תושב חוזר – אישור ע"י משרד התחבורה 

 לפני שנציג את הקריטריונים עבור ייבוא אישי רכב תושב חוזר, חשוב לציין כי הקריטריונים הבאים יכולים להשתנות. ולכן חשוב לבדוק את הרלוונטיות של כל דרישה ורגולציה מול הגופים הרלוונטיים, בין אם משרד התחבורה או כל גוף אחר כמו משרד הפנים, עירייה של עיר כזאת או אחרת וכולי. 

בראש ובראשונה, אתם צריכים לוודא מול משרד התחבורה שהרכב שאתם מעוניינים לייבא אושר על ידו. אם הרכב לא אושר על ידי משרד התחבורה, אתם לא תוכלו לייבא אותו. למשל, במקרים של כל מיני רכבי שטח מאולתרים כמו באגי, טרקטורונים וכולי. 

יבוא אישי רכב תושב חוזר – תוקף רישיון נהיגה 

לאחר שווידאתם שהרכב שאתם מעוניינים לייבא מאושר על ידי משרד התחבורה, יהיה עליכם לבדוק את רישיון הנהיגה שלכם למטרת יבוא אישי רכב תושב חוזר. אם רישיון הנהיגה שלכם בחו"ל בתוקף, אבל הרישיון הישראלי שלכם אינו בתוקף, אתם לא תוכלו לייבא את הרכב. 

שימו לב, אם אתם חושבים שתצליחו לעקוף את הקריטריון על ידי רישום-הייבוא על שם בני הזוג, חבר קרוב וכולי, זה לא יעבוד. מדוע? מכיוון שהרכב חייב להיות רשום על השם של הבעלים שלו, כלומר אתם. במילים אחרות, לא ניתן לייבא רכב שרשום על שמכם ע"י שימוש ברישיון נהיגה של מישהו אחר. 

קריטריונים עבור יבוא אישי רכב תושב חוזר

לא פחות חשוב מהקריטריונים הנ"ל, על מייבא הרכב להיות מעל גיל 17 מיום כניסתו לישראל. כאשר המיסים יחושבו לפי מכס, מס קניה ומע"מ, ערך הרכב ושער המטבע ביום התשלום, חשוב גם לדעת שישנה תקופה מוגבלת לייבוא של רכב לתושבים חוזרים. לפי החוק, תושבים חוזרים יכולים לייבא רכב אך ורק תוך 9 חודשים מיום הכניסה שלהם לארץ. 

עוד חשוב לציין, כי קריטריונים שונים חלים על סטודנטים וכן אזרחים ששהו בחו"ל לפחות 18 חודשים. במקרים אלו ואחרים, ייתכן שהדרישות יכללו גם בקשת אסמכתא לכך שטרם חלפו 48 חודשים ממועד ייצור הרכב. ולאחר שעברנו על הקריטריונים (שעשויים להשתנות ומצריכים וידוא) עבור יבוא אישי רכב תושב חוזר, חשוב להבין גם את הנושא של תשלומי המיסים הנדרשים לשחרור הרכב.

חישוב המיסים לשחרור הרכב 

כדי לחשב את המיסים הנדרשים לתשלום ובכדי לשחרר את הרכב במכס, בראש ובראשונה צריך לחשב את ערך הרכב. והכוונה היא לא להעריך את ערך הרכב על פי השוק ממנו הוא יובא, אלא על פי שוק הרכב הישראלי. במקרים מסוימים ניתן גם לבצע קורלציה בין מחירונים זרים לבין מחירונים ישראליים, כמו למשל במקרים של ייבוא רכבי אספנות או רכבי נישה שאין להם מחירון מוגדר או מדויק בארץ. 

על בסיס הערך המוצהר של הרכב, יש להוסיף עלויות כמו הובלת הרכב והביטוח שלו, מה שייקבע לפי פקודת המכס ותקנות המכס התשס"ז – 2006. כך מחשבים את ערך הרכב לצרוך תשלום מיסים, מה שעשוי במקרים מסוימים להצריך גם הגשת ערעור. מתי? למשל, במקרים בהם נקבע כי ערך הרכב לא סביר. אם קיבלתם סירוב על יבוא אישי רכב תושב חוזר לישראל, דעו שאתם אמורים להיות מיודעים בנוגע לסיבות שהובילו לפסילת בקשת הייבוא. לאחר הגשת כתב ערעור, בד"כ היבואנים נדרשים להשיב תוך 30 יום.

קריטריון רמת האבזור והבטיחות ברכב

שימו לב, כי בחלק מחברות הביטוח ישנן דרישות מאוד ספציפיות באשר להתקנה של מערכות אבזור ובטיחות שונות. כאשר אתם מתכננים לייבא רכב של תושבים חוזרים, אתם בדרך כלל תצטרכו לפרט את רשימת האבזור וסוג מערכות הבטיחות המותקנות ברכב שלכם. 

במקרים בהם מפרט הבטיחות אינו מספק את משרד התחבורה או את חברות הביטוח, ייתכן שיהיה עליכם להתקין מערכות שונות כנדרש ממכם. למשל, מערכות התרעת סטייה מנתיב, שניתן להתקין באופן עצמאי בכל שלב ברכב. 

למה להסתייע ב-המרכז ליבואני רכב? 

יבוא אישי של רכב הוא תהליך חשוב הדורש מומחיות של יבואנים מנוסים ומקצועיים, ובמיוחד אם מדברים על יבוא אישי רכב תושב חוזר. ללא העזרה של יבאני רכב מנסוים, אתם עלולים לסיים עם עיכובים, עלויות נוספות ואפילו בעיות משפטיות בחלק מהמקרים או בעיות בירוקרטיות. 

ליבואנים מקצועיים יש את הידע והניסיון לוודא שיבוא הרכב שלכם יגיע לישראל בצורה חלקה ויעילה, אבל זאת לא הסיבה היחידה להסתייע ביבואן. מעבר לכך, יבואני רכבים יכולים לספק לכם עצות ולהסביר כיצד לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספכם בכל הקשור למשלוח הפיזי של הרכב, מיסים, שחרור ממכס ועלויות נלוות אחרות.

המרכז ליבואני רכב מאפשר לכם לקבל גישה קלה לכל יבואני הרכב המובילים ביותר בארץ, לרבות יבואנים רשמיים, יבואנים של ייבוא מקביל, ייבוא אישי ועוד. תוכלו להשוות בין שירותים שונים ומחיריהם, ליצור קשר עם יבואנים ולקבל את כלל המידע הנדרש לכם כדי להגיע לארץ עם רכבכם. נצלו את המידע, הוא לרשותכם. 

Exit mobile version