Site icon המרכז ליבואני רכב

האם לרכוש רכב או להיכנס לעסקת ליסינג?

קרדיט תמונה: pexels.com

יש לא מעט סיבות בגינן תגיעו למסקנה שהגיע הזמן לרכב חדש:

בכל מקרה, כאשר יגיע הרגע הזה, אתם יכולים למצוא את עצמכם מתלבטים אם לרכוש רכב חדש או דווקא להעדיף את האופציה של עסקת ליסינג פרטי.
אם גם אתם נמצאים באותה ההתלבטות להלן מספר שיקולים אשר יתוו לכם את הדרך לעבר ההחלטה הנכונה:

ההון ההתחלתי אותו אתם מחזיקים ברשותכם

אם יש לכם אפשרות לרכוש רכב חדש ויש לכם את הסכום הנדרש לקנות רכב מהדגם המבוקש על ידכם, אז יש סיכוי לא קטן, שתבחרו ברכישת רכב חדש מהיבואן.
יחד עם זאת, אם אתם זקוקים לסיוע כמו קבלת מימון, הלוואה או כל סיוע אחר אשר יסייע לכם להשלים את הרכישה ולרכוש את הרכב המבוקש על ידיכם.
ההמלצה היא לבדוק גם את האפשרות של עסקת ליסינג  – אשר מאפשרת למעשה לשלם מקדמה בסכום כסף יחסית קטן. ובשלב הבא, להתחייב על תשלום חודשי קבוע, לאורך כל תקופת העסקה.

בדיקת כדאיות

אם אתם שוקלים את 2 האפשרויות ושתיהן ברות ביצוע, ההמלצה היא לבדוק את נושא הכדאיות.
כמובן, שיש לקחת בחשבון שבמצטבר ברוב המקרים, בעסקת ליסינג תדרשו לשלם עבור הרכב סכום גבוה יותר מזה של רכישת רכב חדש מאותו דגם מהיבואן – אם תכניסו לחישוב את העובדה שבסיום עסקת הליסינג, תוכלו להוסיף סכום כסף (ידוע מראש) ולרכוש את הרכב.
בכל מקרה כאשר בודקים כדאיות כדאי להכניס את כל הפרמטרים הרלוונטיים: האם יותר נוח לכם לשלם סכום כסף גבוה של מאות אלפי שקלים ב"מכה" אחת או שאתם מעדיפים את האפשרות של תשלומים.

שיקולים אישיים

יש אנשים אשר חייבים להרגיש שהם הבעלים של הרכב ולכן, הם בכל מקרה יבחרו באופציה של לקנות רכב.
יחד עם זאת, יש אנשים אשר הנושא הזה יהיה פחות בעל חשיבות עבורם – הם יבקשו ליהנות מרכב חדש, ופחות יעניין אותם פרטים טכניים שונים, כמו על שם מי הרכב רשום.
בכל מקרה, ההמלצה היא לקחת בחשבון את כל השיקולים המשפיעים – למעשה, מומלץ להעלות את כל הפרטים על הכתב ובסופו של דבר, בהתבסס על השיקולים לקבל החלטה מושכלת ונבונה.

הקפדה על החלטות נכונות

לא משנה מה תחליטו או מה אתם שוקלים להחליט, חשוב שתעשו כל מה שניתן בכדי לקבל החלטות מושכלות ונבונות.
אם לדוגמא, החלטתם לרכוש רכב חדש, חשוב שתקפידו לבחור בתבונה את היצרן ואת הדגם – ותעשו כל מה שניתן בכדי להבטיח שתקבלו את התמורה הטובה ביותר עבור כספכם.
לעומת זאת, אם החלטתם על עסקת ליסינג, ההמלצה היא לבחור בתבונה את חברת הליסינג מולה תבצעו את העסקה.
מעבר לכך, כדאי לבחון את תנאי העסקה – כולל הפרטים הקטנים. יש לשים דגש כי במקרים מסוימים קיימת אפשרות לגרום לחברה להתגמש בנושאים מסוימים – לדוגמא, להפחית את סכום המקדימה על חשבון הגדלה של התשלומים החודשיים ועוד..
יש לקחת בחשבון שהחלטות נכונות ישפיעו במידה רבה הן על בחירת הרכב בו תנהגו והן על ההתנהלות הכלכלית שלכם בתקופה הקרוב ולכן, כדאי להשקיע את כל הזמן והמחשבה הנדרשים לצורך המטרה.

Exit mobile version