Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל רכב חשמלי

יבוא מקביל רכב חשמליאין צורך להכביר כיום במילים על מהפכת הרכב החשמלי ששוטפת את ישראל. כולם מבינים עד כמה זה משתלם. מצד אחד הטכנולוגיה משתפרת כל העת ומאפשרת טווחי נסיעה גדולים מאוד ומנגד, החיסכון על הדלק הוא עצום. כולם רוצים רכב חשמלי, אם זה מטעמים כלכליים, אם מטעם שמירה על איכות הסביבה ואם מטעמי סטטוס. 

אבל במידה ותנסו לרכוש רכב חשמלי מיבואנים רשמיים אתם עלולים להיתקל בבעיה. יש מחסור עצום ברכבים חשמליים ולעיתים נדרשים לחכות תקופות ארוכות מאוד. ישנם כמה סיבות ולא פחות גרסאות על הסיבות למחזור ועל מי גורם להן. מעורבים פה שלל אינטרסים שונים. חלק מיבואני הרכב הרשמיים מצמצמים את היבוא באופן יחסי.

אבל כל זה לא אומר שהחלום שלכם על נהיגה ברכב חשמלי אינו בר השגה. הפתרון בשבילכם הוא יבוא מקביל רכב חשמלי. תוכלו לקבל רכב איכותי, זהה למה שמוכרים היבואנים בישראל, תוכלו לבחור דגמים ויצרנים של רכבים חשמליים- שאינם משווקים בישראל, ותוכלו לעשות זאת בתנאים אטרקטיביים מאוד ולרוב בפרקי זמן קצרים בהרבה. 

יבוא מקביל של רכבים

עד לפני שנים אחדות, במידה והיית רוצה לרכוש רכב, היית חייב לפנות ליבואן הרשמי. זה שחתום על הסכם זיכיון עם יצרן הרכב והוא הבלעדי בישראל. יש עם זה כמה בעיות: ראשית, כמו מונופולים רבים, המחיר הופך להיות יותר יקר עבור הצרכן. שנית, ניטלה ממך זכות הבחירה. היבואן, מסיבותיו הוא, היה מייבא רק רכבים שמתאימים לו. אם רצית לזוז ימינה או שמאלה ולבחור בדגם מיוחד או באבזור מיוחד – זה היה נשאר בגדר חלום.

המדינה ומשרד התחבורה ראו עד כמה העדר התחרות פוגע בצרכן ובדומה לרפורמות יבוא מקביל בתחומים אחרים כמו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, קוסמטיקה, מזון ומשקאות ועוד, השיתו רפורמה נוספת על ענף הרכב. כעת מתאפשר יבוא מקביל של רכבי בנזין וכן יבוא מקביל רכב חשמלי. היבוא המקביל הוא למעשה רכישה של חברות המתמחות ביבוא, רכבים מהיצרן בחו"ל והבאתם לישראל לצורך מכירה. לרוב, הרכבים זהים לאלו שהיבואן הרשמי מוכר בישראל ולעיתים הם מתקדמים יותר או מאובזרים יותר. ניתן כמובן לבצע יבוא מקביל רכב חשמלי גם עבור מותגים שאינם נמכרים בישראל או דגמים שלא הובאו ארצה על ידי היבואן הרשמי אך קיימים בקטלוגים של היצרנים.

יבוא מקביל רכב חשמלי אחריות וטיפולים

הדבר מהווה חשש עבור בעלי רכבי בנזין אבל בטח ובטח גם עבור בעלי רכבים חשמליים שעדיין רב הנסתר על הגלוי מבחינת טכנולוגיה. חסם אחד שהיה בפני מי שביקש להביא רכב ייחודי לישראל היה חוסר הרצון של היבואן הרשמי לתת לו אחריות וטיפול. כמובן שזהו דרכו של מונופול שרואה שהרצפה נשמטת מתחת רגליו. ושוב התערב הרגולטור וקבע כי יבוא מקביל רכב חשמלי מאפשר לצרכן לקבל אחריות מלאה של היצרן וכן חובה על היבואן הרשמי לספר את כל החבילה של טיפולים שוטפים ותיקונים.

כאשר מוסיפים לזה את תנאי המימון האטרקטיביים ואת המחיר שלרוב יהיה זול יותר מאשר מכונית זהה שמוכר היבואן הרשמי – ברור מדוע יותר ויותר אנשים החלו לפנות לאופציית יבוא מקביל רכב חשמלי.

תהליך יבוא מקביל רכב חשמלי

יבוא של רכב בכלל אינו דבר פשוט כלל ועיקר. מדובר על הליך סבוך, מלא בירוקרטיה ומתיש, אם אתה בוחר לעשות אותו לבד. יתרה מכך, זכרו שבמקרה זה אין מאחוריכם צוות המקושר ליצרן ואתם רוצים גם למצוא דיל משתלם, רחוק בחו"ל. לכן ההמלצה היא לעשות תהליך של יבוא מקביל רכב חשמלי על ידי חברות המתמחות בכך. חברות אלו מכירות לפני ולפנים את כל המנגנונים החוקיים והבירוקרטיים ויודעים איך לצלוח אותם. הם יודעים לאתר עבורכם את הרכב בחו"ל, על פי התקציב שלכם ולדאוג לשינוע שלו לישראל כל הדרך, לא לפני שבדקו את מצבו המכני והמשפטי לעומק. 

ישנה גם סוגיית המכסים והמיסים שיש לשלם. ככלל חשוב לדעת שתחום המכוניות החשמליות חווה כעת תנודות בכל הקשור למסים. דבר זה מחדד את הצורך לדעת מראש ובאופן אמיתי ומלא את גובה המיסים והמכסים והיקפם (בארץ ובחו"ל). צריך גם לדעת איך להשיג את כל האישורים הנדרשים פה בישראל, את ההתנהלות מול התובלה והמכס ואת רישום הרכב כנדרש ועל שמכם. כל אלו מובילים למסקנה כי הכי טוב לצבע תהליך של יבוא מביל רכב חשמלי מול חברות מקצועיות ומתמחות. נשמח לעזור גם לך, כמו למאות לקוחותינו המרוצים בעבר, בתהליך זה.

Exit mobile version