Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא מקביל וולוו

יבוא מקביל וולוו בצבע אדוםיבוא מכוניות בצורה מקבילה, שלא דרך היבואן הרשמי, זוכה לעדנה רחבה בשנים האחרונות. תורמות לכך סיבות רבות, אשר מאפשרות כעת לרכוש מכוניות שמיובאות לישראל על ידי היבואן הרשמי, בדרך עוקפת ומשתלמת יותר וכן להצליח להביא לארץ דגמים ייחודיים של רכבים, שהיבואנים הרשמיים בוחרים שלא להביא כתוצאה מאינטרסים שונים.

המהפכה הזו נשענת כמובן על רצון הציבור שתמיד יעדיף מחירים טובים יותר ואפשרויות מגוונות יותר ולא שיחליטו עבורו מה לרכוש. אבל חשוב מכך, ענף היבוא המקביל של הרכבים זוכה לתמיכה ולעידוד של המדינה. המדינה והרשויות שלה מבינות עד כמה חשובה תחרות בכל תחום, בוודאי בתחום יבוא אישי כלי רכב, בו עלות כל מכונית מגיע למאות אלפים. ומשום כך, המדינה מאפשרת ליותר חברות לקבל את הפיקוח שלה ולהתחיל בהסדרת יבוא מקביל של רכבים. מכונית אחת, מבוקשת מאוד, נמצאת חזק בתמונה. המלכה השוודית. יבוא מקביל וולוו, מאפשר לרבים מאתנו ליהנות כעת מנסיעה ברכב חלומי, שלא מעט פעמים היה רק בגדר חלום.

יבוא מקביל וולוו לכל אחד

מותג הרכבים וולוו היה תמיד נחשק בעולמות הרכב הישראלי. תרמו לכך סיבות רבות, ביניהם הטכנולוגיה המתקדמת שהרכב היה מציג, היוקרתיות והגימור הגבוה שלו והבטיחות שהוא הקרין. למעשה, הרכב נחשב כסמל סטטוס. מי שנסע בוולוו בעשורים האחרונים של המאה הקודמת – כנראה עשה משהו גדול. היוקרתיות, הבטיחות והעוצמה עודם קיימים אלא שכעת מציע המותג גם רכבים היברידיים, חשמליים, רכבי שטח ופנאי ועוד (לצד כמובן המשאיות המפורסמות). אלא שנדמה, שהמחשבה שמדובר על מותג כמעט אינו נגיש – עדיין כאן. 

המחיר אכן גבוה, בטח כאשר מדובר ברכבים המיובאים על ידי היבואן הרשמי, חברת 'מאיר', שבאופן טבעי מנסה להגדיל את שורת הרווח ולהפחית את ההוצאות שלה על שיווק, הנהלה, מכירות, שטחי תפעול, מוסכים, שירות ומרכזי מכירות. אלא שלא בהכרח הכל צריך להתגלגל חזרה על הציבור. ניתן לרכוש את אותם דגמי וולוו האיכותיים במחיר משתלם הרבה יותר. כאן נכנס יבוא מקביל וולוו לתמונה.

מהו יבוא מקביל?

עוד לפני שנכנס לנושא יבוא מקביל וולוו, נתמקד רגע ביבוא מקביל בכללותו. יבוא מקביל הוא שיטה להביא רכבים חדשים, 0 קילומטר לישראל שלא באמצעות היבואן הרשמי, שחתום על חוזה יבוא בלעדי עם יצרן הרכב. זה כמובן לא אומר שהרכבים שיגיעו לישראל הם לא מהיצרן. הם חדשים, מקוריים ולמעשה זהים לחלוטין לאלו המיובאים לישראל על ידי היבואן הרשמי, אך נרכשים ישירות מהיצרן בחו"ל או מסוכנויות בחו"ל המקושרות ליצרן ומובאות באופן עצמאי לישראל. וזה אומר שיש אפשרות למכור אותן לצרכן לעיתים בפערים של עשרות אלפי ₪.

על הרכבים כמובן להיות בעלי רישיון בישראל ועל החברות המייבאות אותן להיות בעלות רישיון יבוא. התהליך עצמו מאוד סבוך ולכן, אף שהדבר אפשרי, לא מומלץ לבצע יבוא מקביל וולוו או כל רכב אחר לבד. גם בגלל שתתקשו למצוא את הרכב המתאים עבורכם וגם בשל העובדה שלחברות היבוא יכולות טובות יותר וקשרים טובים יותר המשפיעים על נושא התמחור וכן הם בעלי קשרים וידע בכל הקשור להובלת ושינוע הרכב לישראל, שחרורו מהנמל, המיסוי על הרכב ועוד ועוד. בהחלט עדיף לבחור את הרכב המועדף עליכם ולתת לאחרים לעשות את העבודה.

בנקודה זו גם חשוב להבהיר: ישנה טעות נפוצה לפיה ניתן לחשוב כי יבוא מקביל וולוו מביא בכפיו מכוניות פגומות, ישנות וכד' וכי מי שעושה זאת מכניס עצמו לצרות. ההפך הוא הנכון: המכוניות הן זהות לחלוטין למכוניות בישראל והן אלו המשווקות לאזרחי שוודיה, גרמניה או כל מדינה אחרת בעולם. יתרה מכך, אחריות היצרן היא זהה וגם מה שהיה עקב אכילס של היבוא המקביל המוסכים – כבר לא בעיה, משום שפסיקת בג"צ מחייבת כעת את היבואן הרשמי לתת שירות מלא לרכבים שתחת אותו יצרן, גם אם לא הוא ייבא אותם לישראל.

יבוא מקביל וולוו במגוון רחב

והנה עוד יתרון עצום של יבוא מקביל וולוו. היבואן הרשמי, מביא מטעמיו הוא, לרוב טעמים כלכליים, רק מספר מוגבל של דגמים של המותג. אבל זה לא אומר שזה צריך להגביל אותך או שעליך לבחור במה שאחרים בחרו עבורך. יבוא מקביל וולוו מאפשר לך לבחור כמעט כל רכב של היצרן, מהקטלוג המלא ולהביא אותו לישראל. כאמור, ברובם המוחלט של המקרים זה יהיה במחיר משתלם יותר מיבוא של רכבים סטנדרטיים על ידי היבואן הרשמי.

Exit mobile version