Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי של טנדרים

יבוא אישי של טנדריםיבוא אישי של רכבים קיים בישראל כבר שנים רבות ובכל שנה ושנה הולך וצובר תאוצה. חובב הרכבים הישראלי מבין כי אינו צריך לשלם יותר ליבואן הרשמי, בשביל רכב שהוא לא בהכרח מעוניין בו ורק הכתיבו עבורו איזה סוג הוא ינהג בו. גם המדינה הבינה שאין בכך הגיון ובייחוד היא הבינה כי עליה להתמודד באמצעות פתיחת השוק לתחרות עם יוקר המחיה ועם המחירים הגבוהים של כלי הרכב בישראל. לכן היא יצאה בשנים האחרונות בתקנות, רפורמות וחוקים המסדירים את תחום היבוא המקביל והיבוא האישי של רכבים, שמאפשרים רכישת דגמים מתקדמים של היצרנים המובילים בעולם, בהנחות משמעותיות של אלפי שקלים. 

עד לא מכבר, התקנות החדשות על יבוא אישי ומקביל של רכבים התייחסו בעיקר לרכבים פרטיים ומשפחתיים. אלא שעם הזמן גם הצטרפו האישורים לבצע יבוא אישי של טנדרים ושל רכבים מסחריים. אם בעבר הייתה מגבלה של יבוא רכב שמשקלו אינו עולה על 3.5 טון, כיום ניתן לייבא רכבים גדולים יותר, הן מהדגמים שהיבואנים הרשמיים כבר מביאים לישראל והן ממותגים שאינם נמכרים באופן מרוכז בארץ.

יאללה לעבודה

הבקשה לאפשר יבוא אישי של טנדרים ורכבים מסחריים ולא רק מכוניות פרטיות הגיעה מהשטח. בעלי עסקים ושירותים רבים ראו בעיניים כלות את ההטבות להם זוכים הצרכנים הפרטיים וביקשו גם. מן הידוע הוא הקושי להחזיק עסק קטן או בינוני באקלים הכלכלי הישראלי והוצאות מופרזות על רכישת רכב המיועד לעבודה ולהגדלת העסק – מיותרות. 

יתרה מכך, לכל עסק ולכל נותן שירות צרכים משתנים משלו. וזה קשור גם לגודל, האבזור, הטכנולוגיה וכד' של הרכב. לצערנו, היבואנים הרשמיים, גם של הטנדרים והמכוניות המסחריות לא בהכרח מתחשבים דווקא בצרכים של בעלי העסקים. גם כי באופן טבעי הם לא יכולים להביא כל כך הרבה סוגים ודגמים וגם כי הם לא רוצים. הם מעדיפים ללכת על להיטי השוק או רכבים שממנפים את הרווחים עבורם. זה כמובן לא מעניין את בעל העסק שרוצה רכב שמתאים עבורו ועבור העבודה שלו ויקל עליה. יבוא אישי של טנדרים מאפשר בדיוק את זה. ניתן לרכוש ישירות מיבואן אישי רכבים שנמכרים בישראל רק במחיר טוב יותר, דוגמת טנדר איסוזו, ברלינגו, קנגו וכד' או לרכוש מסחריות וטנדרים ייחודיים שאינם מיובאים לישראל אבל משמשים נאמנה בעלי עסקים באירופה וארצות הברית

יבוא אישי של טנדרים והמגוון החדש

כאמור, אין צורך יותר להסתפק רק בדגמים אותם מציע היבואן הרשמי ללקוח, שהם בסופו של דבר החלטה של אנשי השיווק והמכירות. ניתן לייבא רכבים מיצרניות אחרות ודגמים נוספים (בתנאי שהם עומדים בתקינה האמריקאית או האירופית). יתרה מכך, גם ניתן לבקש יבוא אישי של טנדרים המעניקים לך רכבים עם אבזור מיוחד, תוספות או רמת גימור מיוחדת המסייעים לך בעבודה או מותאמים לצרכים שלך בעבודה.  

מחיר יבוא אישי של טנדרים

כבר אין צורך להיכנע למחירים או התכתיבים של היבואן הרשמי. בעבר זה היה הכרח כי הם היו סוג של מונופול. אבל כיום, ניתן להשיג את אותם רכבים שהם מציעים במחירים הרבה יותר משתלמים. ככה זה כשהשוק נפתח לתחרות. חברות המתמחות בתהליך של יבוא אישי של טנדרים מצויים בקשרים עם סוכנויות ענק במדינות מעבר לים, שם המחירים נמוכים יותר עבור אותם דגמים הנמכרים בישראל. בנוסף לכך, יבואן אישי אינו נושא בהוצאות הגדולות שיבואן רשמי בישראל צריך לממן, כמו מחלקות שיווק ותפעול, אולמות תצוגה מפוארים וכד'. לכן את ההוצאות הללו הוא אינו מגלגל על הצרכן. יחד עם זאת, צריך לדעת שלתהליך יבוא אישי של טנדרים יש גם עלויות עקיפות, שתשלמו מעבר למחיר של הרכב, כמו מיסים ושילוח. זה עדיין ייצא משתלם יותר מרכישת רכב בצורה הרגילה אבל תמיד נכון לבחור חברת יבוא אישי של טנדרים שנותנת לך את תמונת המחיר המלאה, כדי שתוכל לקבל תמונה מלאה של העלות.

בטיחות, טיפולים ואחריות

נעצור רגע ונבהיר משהו בשל החשש שעולה וצץ אצל אנשים. רמות הבטיחות של הרכבים המגיעים דרך יבוא אישי של טנדרים, זהים ואפילו גבוהים יותר מאלו המיובאים באופן רשמי לארץ. חשוב לזכור שלא רק שהרכבים מחויבים לתקינה הישראלית, הם בסופו של דבר רכבים וטנדרים המשמשים סוחרים כמותכם בארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד ומדינות רבות בעולם. גם סוחרים ובעלי עסקים אלו אינם מתפשרים על בטיחותם ואתם מקבלים את אותם רכבים מתקדמים.

גם נושא הטיפולים והאחריות דרוש הבהרה, משום שהוא משמש את היבואנים הרשמיים כפתח להפחדה לרוכשים פוטנציאלים באמצעות יבוא אישי של טנדרים. החוק ברור במקרה זה ולפי ניתן לטפל ברכב שיובא באופן מקביל או אישי בכל מוסך מורשה של משרד התחבורה (מומלץ שהטיפול יעשה לפי הוראות היצרן כדי לשמור על תוקף האחריות הבינלאומית וכן ניתן  לטפל גם במוסכים המורשים של היבואן הרשמי.  או בכל מוסך אחר ולהמשיך ליהנות מהאחריות המלאה. כמו כן, על-פי החוק מחויב היבואן הרשמי. בנוסף, חד משמעית, האחריות על רכבים מסחריים וטנדרים ביבוא אישי זהה לחלוטין לאחריות על רכבים דומים שנרכשו אצל היבואן הרשמי. כך שבמידה ונתגלתה תקלה ונדרש תיקון במסגרת האחריות, פשוט צריך לגשת למוסך של היבואן הרשמי והוא מחויב לטפל בכם.

Exit mobile version