Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב מארה"ב

יבוא אישי רכב מארהביבוא אישי רכב מארה"ב מאפשר לכם להנות מרכב החלומות שתמיד רציתם, אבל לא היה באפשרותכם לרכושו בארץ. ואם אתם מעוניינים לייבא רכב ספציפית מארצות הברית, המרכז ליבואני רכב ממליץ בחום לקרוא את המדריך הבא. הנה כל מה שרציתם לדעת על יבוא אישי רכבים מארה"ב, המדריך המלא.

אין ספק, יבוא אישי רכב מארה"ב הוא תהליך שעשוי להיות לא רק מורכב, אלא גם לפעמים יקר מאוד (במיוחד אם נעזרים ביבואן הלא נכון). אם בשנים עברו זכות הייבוא של רכבים הייתה שמורה ליבואנים הרשמיים בלבד בישראל, בשנים האחרונות קמו היבואנים המקבילים ונכנסו לתחום הייבוא, בעוד שהייבוא מארה"ב הפך נפוץ יותר ויותר. וכל עוד אתם מעוניינים לייבא רכב מארצות הברית או בכלל מחו"ל, חשוב להכיר את הקריטריונים הכרוכים בתהליך. 

קריטריונים עבור יבוא אישי רכב מארה"ב

ישנם כמה קריטריונים שונים עבור יבוא אישי רכב מארה"ב, כאשר בראש ובראשונה, יש צורך לוודא כי הרכב עומד בתקינה האירופאית. התקינה האירופאית הינה התקינה הנהוגה בישראל, וזו התקינה שדורש משרד התחבורה בארץ (תקינה EC). זאת, בעוד שהתקינה הנהוגה בארצות הברית היא תקינה FMVSS.

מכיוון שהתקינות בישראל ובארצות הברית אינן זהות, ישראל אימצה בשנים האחרונות את התקינה האמריקאית (עם שינויים מינוריים יחסית), מה שהוביל לעלייה משמעותית בייבוא אישי של רכבים. בין אם אתם מעוניינים לייבא רכב אמריקאי או אירופאי, קחו בחשבון כי יבוא אישי רכב מארה"ב הוא תהליך שמתחיל בבירור תקינה זו. 

אילו רכבים ניתנים לייבוא מארה"ב? 

ככלל, משרד התחבורה מתיר יבוא אישי רכב מארה"ב מקטגוריית ה-M1. קטגוריה זו אינה מתייחסת ואינה כוללת רכבי עבודה, אך היא כן כוללת את הייבוא האישי של רכבים עד 3,500 טון ועד 8 נוסעים. כמו כן, בין אם תרצו לייבא רכב מסוג כזה או אחר מארה"ב, אתם חייבים לוודא שמד האוץ ברכב עובד לפי שיטה מטרית.

חלק מהרכבים כוללים מדי אוץ שעובדים בשיטה של מיילים, מה שבישראל אינו נהוג. ולכן משרד התחבורה יאשר לכם יבוא אישי רכב מארה"ב עם מדי אוץ של ק"מ בלבד ולא מיילים. דבר נוסף, שגם הוא נחשב יחסית מינורי בשינויים של התקינה האמריקאית, הוא נושא הפנסים של הרכב. ככלל, משרד התחבורה מאשר אך ורק רכבים עם פנסים מסוגי HB4, H13,,H11  HB3 ו-9H. אם ברכב שאתם מעוניינים לייבא מורכבים פנסים מסוגים אחרים, יהיה עליכם להחליף את הפנסים (זה לא תמיד אפשרי, בדקו זאת מראש). 

כמה עולה לייבא רכב מארה"ב?

בסופו של דבר, אם אתם מחפשים יבוא אישי רכב מארה"ב לישראל, כדאי שתדעו שעלות הייבוא יכולה להשתנות בהתאם לדגם וסוג הרכב. ובתוך כך, ישנן גם מורכבויות מסוימות המעורבות בתהליך, שעלולות להוביל לעלויות גבוהות יותר בסופו של יום. למשל, אם היבואן אינו מקצועי מספיק ואינו בקיא בתהליכי שחרור הרכב מהמכס, ייתכן שהרכב יתעכב ולא ישתחרר. 

במקרים אלו, ייתכן שתצטרכו לשלם עלויות גבוהות יותר בגין השהות של הרכב במכס. קרי, אם היבואן מספיק מקצועי וכן ותיק בתחום הייבוא המקביל בישראל, הוא יוכל לייעל את התהליך כמה שיותר עבורכם וכך גם לחסוך עלויות. ולא פחות חשוב, יבואן מקביל מקצועי יוכל לסייע לכם באיתור הרכב עצמו, אז בואו נדבר גם על זה. 

כיצד לאתר את הרכב הנכון לרכישה בחו"ל?

אין ספק, תהליך יבוא אישי רכב מארה"ב יכול להיות תהליך מורכב ויקר, בהתאם לארץ ממנה תייבאו אותו ובהתאם לסוג הרכב אותו אתם מייבאים. גורמים כמו עמלות מכס, מיסים, עלויות שילוח במכולות ענק והוצאות אחרות, יכולים להצטבר עד כדי שהתהליך יהיה מאוד יקר ומורכב. וכל זה, עוד לפני שדיברנו על רכישת הרכב עצמו. 

כאשר אתם רוכשים רכב כאן בישראל, מלווים בכך כמה אתגרים, וככה גם רלוונטי לגבי רכישת רכב מחו”ל. העניין הוא, שרכישת רכב מבעלים שמתגוררים בחו"ל יכולה להיות אפילו יותר מאתגרת. יכול להיות די מורכב להתעסק עם כל הפרטים האלו (שמיד נרחיב לגביהם), ולכן חשוב לקבל סיוע מאת יבואן מקביל.

3 פרמטרים לבדיקה כשרוכשים רכב מחו"ל

סרקתם וסקרתם את לוחות המודעות המקוונים באופן רוחבי, אורכי והיקפי, מצאתם את רכב החלומות שלכם באיזו מדינה בארה"ב וכעת הגיע הזמן לבדוק האם העסקה כדאית. ובכן, בדומה לתהליך רכישת רכב כאן בישראל, רכישת רכב מארה"ב מצריכה לבדוק קודם כל את זהות בעליו החוקיים של הרכב. 

כאשר אתם מאתרים רכב שנראה לכם אטרקטיבי מספיק, בקשו תמיד מהמוכר לאמת את הזהות שלו מול רישיון הרכב. בקשו שישלחו לכם תצלום של רישיון הרכב, וזאת בצמוד לשליחה של רישיון נהיגה וכן תעודת זהות. כך תוכלו לוודא שמי שמוכר את הרכב הוא אכן בעליו, ושמא לא מדובר בסוחר רכבים. 

איתרתם רכב, אבל לא בטוחים אם הקילומטראז' אמיתי? קל מאוד לבדוק את זה. אנחנו חיים בעידן דיגיטלי וטכנולוגי שבו הכול מתועד, וככה גם רלוונטי לגבי היסטוריית הטיפולים של כלל הרכבים. תבקשו מבעלי הרכב לשלוח לכם PDF מפורט של כלל היסטוריית הרכב, וככה תוכלו להשוות בין הקילומטראז' לטיפולים (רכבים עוברים בד"כ טיפול בכל 10,000 ק"מ). 

תמיד חשוב לבדוק את עבר התאונות של הרכב, כי במקרים מסוימים עשויה להתרחש פגיעת שלדה או פגיעת מרכב. לפגיעות אלו עשויות להיות השלכות רבות, החל מחלקים שמתבלים מאוד מהר וכלה בבעיות בטיחותיות שונות. לא קל או פשוט לבדוק את הנתון הזה, ובמקרים רבים תצטרכו להסתמך על "מילתו" של המוכר. אפשר גם לנסות לבדוק את הפרט הזה בהיסטוריית הטיפולים, אבל לא בטוח שהפרט יופיע שם. במיוחד אם הבעלים החליטו לתקן את התאונה במוסך אחר שאינו המוסך המורשה. 

צריכים סיוע נוסף כדי לייבא את רכב החלומות שלכם מארה"ב? המרכז ליבואני רכב מזמין אתכם לקבל את כלל המידע הנדרש לכם כעת, צרו עמנו קשר. 

Exit mobile version