Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב חדש

יבוא אישי רכב חדשאם אתם מעוניינים לייבא רכב חדש לישראל, אתם צריכים להיות מודעים לכל אותם הפרטים הקטנים הכרוכים בייבוא אישי של רכבים חדשים. מהבנת המיסים והחובות הכרוכים בייבוא ועד הכרת המסמכים שתזדקקו להם, חשוב להיות בקיאים בכל התהליך.

יבוא אישי רכב חדש אינו תהליך מאוד קל מבחינה בירוקרטית או רגולטורית, אבל רבים מהאנשים צריכים לעבור אותו ולעיתים לא מבינים שעדיף להם לקבל סיוע מאת היבואן עצמו. אפשר גם לקבל סיוע מחברות פרטיות צד שלישי שעוסקות במתן ליווי צמוד בתהליך הייבוא, ככה שזה בעיקר לשיקולכם ובהתאם לתקציב שלכם. אם כך, מה חשוב לדעת על יבוא אישי רכבים חדשים? המשיכו לקרוא. 

יבוא אישי רכב חדש – יבוא מקביל הוא אופציה 

בשנים האחרונות, בישראל, חלה רפורמה משמעותית אשר מסדירה מחדש את הנושא של יבוא אישי רכב חדש. בתוך כך, הרפורמה החדשה כוללת את האפשרות לייבא רכבים חדשים באמצעות פלטפורמות של יבוא מקביל, שזמין לכל דורש ודורשת. אם חשקה נפשכם ברכב חדש שאתם מעוניינים לייבא מחו"ל, הייבוא המקביל הפך להיות אחד מערוצי הייבוא הפופולאריים בישראל בשנים האחרונות, ולא בכדי. 

יחד עם העובדה שערוצי הייבוא המקביל הפכו לנפוצים בארץ בשנים האחרונות, לא כל אחד רשאי לקום מחר בבוקר ולהחליט שהוא מייבא רכב לישראל. קיימים מספר קריטריונים עבור יבוא אישי רכב חדש, עליהם נעמוד בהמשך המדריך, המשיכו לקרוא. 

קריטריונים עבור יבוא אישי רכב חדש

נכון להיום, בישראל, יבוא אישי רכב חדש מחו"ל אפשרי לביצוע בעיקר דרך 2 מסלולים. בעוד כי ניתן לייבא רכבים חדשים באמצעות רישיון יבוא, חשוב לציין כי היתר הייבוא ניתן בדרך כלל במקרים בהם  דגמים מסוימים אינם מיובאים לישראל. כמו כן, ישנו מסלול נוסף של יבוא אישי רכב חדש, מה שנקרא ייבוא רכב באמצעות יבואן רכב מורשה. עם זאת, חשוב לציין כי אותו יבואן יכול להיות גם יבואן מקביל, הוא לא חייב להיות יבואן מורשה. 

קריטריון נוסף שחשוב להיות מודעים אליו הוא, הנושא של כמות הרכבים הרשומים תחת בעלות אדם אחד. לפי החוק בישראל, אתם תהיו רשאים לייבא רק רכב אחד בשנה, ורכב זה חייב להיות מאושר על ידי משרד התחבורה. כמו כן, משרד התחבורה עומד על כך שביום הייבוא של הרכב, לא יעברו שנתיים מאז הייצור שלו.

חישוב ערך הרכב וחישוב המס

כאשר מעוניינים לייבא רכב בייבוא אישי, אחד ההיבטים הכי חשובים שיש לקחת בחשבון הוא ההיבט של המיסים הנדרשים לתשלום. בתוך כך, המיסים לתשלום על יבוא אישי רכב חדש נגזרים מתוך הערך של הרכב וכן עלויות הביטוח והובלת הרכב. הערך המוצהר נקבע לפי מחירון הרכב, בעוד כי עלויות הביטוח וההובלה נקבעות על פי סוג ההובלה וכן סוגי הביטוחים הנדרשים לסוג הרכב. בין המיסים אשר חלים על הרכב, ניתן למצוא מיסים כמו מיסי קניה, כמו גם מיסי מכס ומע"מ. בנוסף, תשלומי המיסים צריכים לכלול גם את שער המטבע ביום העברת התשלום. 

יבוא אישי רכב חדש – עלויות נוספות והטבות לרכבי היבריד 

בעוד כי חלק מהרכבים המיובאים בייבוא אישי מוערכים במחירים של עד כ-150,000 ₪, במקרים אחרים רכבים שערכם עולה על 300,000 ש"ח מחויבים בעלויות נוספות, קרי מיסים נוספים. בישראל, מס נוסף זה נקרא "מס יוקרה". מס היוקרה מחושב לפי נוסחאות מעט מורכבות, אבל המטרה של חישוב זה הוא להעריך את ערך הרכב לו היה נמכר בארץ (במקרה שאינו משווק בישראל). 

יחד עם מיסים שעשויים להיות גבוהים בחלק מהמקרים, ישנם גם מקרים בהם המדינה מחליטה להעניק הטבות מס או הקלות מס. למשל, במקרים שבהם אנשים מעוניינים בייבוא של רכב היברידי או חשמלי פלאג אין. מדינת ישראל רואה בכך פעולה רצויה, שכן רכבים אלו אינם מזהמים את האוויר ולכן המדינה מעודדת את רכישתם בצורת הטבות מס. כמו כן, המדינה מעודדת שימוש ברכבים ברמת אבזור גבוהה וכאלו שהינם בעלי מערכות בטיחות מתקדמות. על אלו, קיימות הטבות מס גם כן. 

כיצד לשחרר את הרכב מהמכס?

כשאתם מעוניינים לייבא רכב בייבוא אישי, ישנו תהליך מסוים הכרוך בתהליך הייבוא. בתוך כך, יבוא אישי רכב חדש מצריך, בין היתר, להפיק רשימון מקורי, טופס 21. טופס זה מהווה את הצהרת היבואן הנוגעת לרכב בייבוא אישי. בנוסף לכך, שחרור רכב מהמכס מצריך גם הפקת חשבון מכר מקומי ורישיון רכב מקורי. רישיון הרכב המקורי שלכם אמור לכלול את האימות של גוף המכס במדינה שממנה אתם מגיעים, כלומר המדינה שממנה מיוצא הרכב שלכם. 

במקביל למסמכים אלו, יש צורך גם להציג במכס רישיון יבוא וכן רישיון נהיגה בתוקף של בעל הרכב בישראל. לאלו, תצרפו גם חשבון הובלה וביטוח, חשבון מטענים, שטר מטען וצילום תווית ייצור. לבסוף, יהיה צורך להפיק גם כתב הרשאה לסוכן ודו"ח Carfax עבור רכבים אשר מיובאים מארה"ב. 

כיצד לוודא שהרכב יאושר ע"י משרד התחבורה 

עד שנת 2010, לא היה צורך באותן מערכות בטיחות מתקדמות שמדינת ישראל דורשת כיום עבור יבוא אישי רכב חדש. נכון להיום, המדינה ומשרד התחבורה דורשים שברכבים בייבוא תהיה מותקנת מערכת בקרת יציבות, מה שנקרא ESP. 

כמו כן, כדי לקבל אישור ממשרד התחבורה על רכבכם, חשוב יהיה לוודא שברכב לא בוצעו שינויים כאלו ואחרים, לרבות שינויי מבנה, שינויים במידות הרכב, מידות הג'אנטים או הצמיגים, סוג ההנעה וכולי. כמו כן, יש לוודא שלא בוצעו שיניים במשקל של הרכב, כמו גם בדגם של המנוע או הנפח וההספק של המנוע. 

צריכים מאיתנו סיוע נוסף? צרו קשר כעת עם צוות המרכז ליבואני רכב לקבלת פרטים נוספים. 

Exit mobile version