Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי רכב היברידי

יבוא אישי רכב היברידיבעוד שייבוא של רכבים מסוימים מצריך תשלומי מיסים נוספים (כמו רכבי יוקרה המחויבים במס יוקרה), ייבוא של רכבים אחרים דווקא יכול לזכות אתכם בהטבות ובניכוי מיסים. למשל, יבוא אישי רכב היברידי יכול לאפשר לכם לקבל הטבת מס והקלות שונות. הנה מה שחשוב לדעת בנושא.

כל עוד אתם מעוניינים לייבא רכב כזה או אחר לישראל, החדשות הטובות הן, שבשנים האחרונות בישראל, חלה רפורמה משמעותית בכל הנוגע לייבוא של רכבים בייבוא אישי. בעוד שבשנים עברו התהליך היה מורכב עד כמעט בלתי אפשרי, כיום יבוא אישי רכב היברידי יכול להיות דווקא משתלם, במיוחד כאשר מקבלים הטבת מס על ייבוא רכב מהסוג הזה או מסוג פלאג אין חשמלי.   

יבוא אישי רכב היברידי – למה כדאי? 

רכבים היברידים הם רכבים בעלי מנוע בנזין, שאליו משודך מערך היברידי כזה או אחר או מערך "פלאג אין". ככאלה, הם חסכוניים בהשוואה לרכבים רגילים והם ג פחות מזהמים. המדינה רואה בכך צעד חיוני, מה שמצדה מוביל אותה לעודד עד כמה שהיא יכולה את השימוש ברכבים אלו. 

ולכן, יבוא אישי רכב היברידי הינו פעולה אשר מזכה את המייבאים בהטבות מס שונות. אז, מעבר לכך שהרכב חסכוני יותר מרכבי בנזין ופחות מזהם גם מדיזל, ייבוא רכבים היברידיים יזכה אתכם בניכוי מיסים. יחד עם זאת, נדרשים תנאים מסוימים שבהם צריך לעמוד כדי לייבא רכב היברידי. 

רכבי היבריד ופלאג אין 

מה לקחת בחשבון כשרוצים לייבא רכב היברידי?  בשל יעילות הדלק שלהם, הפחתת פליטות והחיסכון הכולל בעלויות אחזקה, רכבים היברידיים הופכים פופולריים יותר בעשור האחרון בישראל ובכלל בעולם. בעוד שלשני סוגי הרכבים יש את היתרונות והחסרונות שלהם, ישנם כמה הבדלים עיקריים ביניהם שיש לקחת בחשבון לפני ביצוע רכישה או יבוא אישי רכב היברידי. 

חשוב לקחת בחשבון פקטורים כמו צריכת הדלק של רכב היברידי, ההשפעה הסביבתית (רמת הזיהום מתבטאת בגובה המס המוטל על ייבוא אישי), עלות הייבוא הכוללת ועוד. כדאי לדעת, כלל האצבע הוא, שככל שהרכב פחות מזהם-אקולוגית, ככה גובה המס יהיה נמוך יותר בעת רכישתו או הייבוא שלו. 

קריטריונים של יבוא אישי רכב היברידי

כדי לקבל את הטבות המס בעת יבוא אישי רכב היברידי, חובה לעמוד בקריטריונים שונים המוצבים בפני מכוניות היברידיות וחשמליות פלאג אין. למשל, הרכב שאתם מתכננים לייבא חייב להיות מופעל באמצעות הנעה חשמלית. במילים אחרות, הרכב חייב להיות מונע על ידי מצבר או תא דלק העובדים על אנרגיה חשמלית. 

כמו כן, יבוא אישי של רכבים היברידיים מחייב עמידה בתקנים הבינלאומיים וכן בתקני היצרן. בנוסף, מעבדה מוסמכת מטעם האיחוד האירופי (EC) חייבת לאשר את הרכב שלכם כרכב בעל הנעה חשמלית. זאת ועוד, יש להציג את האישורים הרלוונטיים לכך, שהממיר של הרכב עבר את ההתאמה הנדרשת לתשתית החשמל בישראל. 

מיסוי ירוק לייבוא רכב היברידי – מה זה אומר? 

רשות המיסים בישראל, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, חוקקו את חוק המיסוי הירוק בשנים האחרונות. החוק הזה גורס כי ש לעודד ולטפח את הרצון של אזרחים לייבא רכבים ירוקים בייבוא אישי, קרי רכבים היברידיים ורכבי פלאג אין חשמליים. חוק זה הינו אוסף תקנות, שלמעשה מקלות על יבואנים לייבא רכבים מסוגים אלו. 

בפועל, ההקלות וההטבות במיסים משתנות בהתאם לרמת זיהום האוויר שהרכב שלכם פולט. הנוהג הוא, לדרג מכוניות היברידיות מ-1 עד 15, כאשר 15 הינו הדירוג הגבוה ביותר של זיהום אוויר הנפלט מהרכב. אם תרכשו רכב היברידי ותרצו לייבא אותו, הקפידו לבדוק את רמת זיהום האוויר הנפלטת מהרכב. אם רמת זיהום האוויר מדורגת "1", מס הרכישה שלכם יהיה משמעותית יותר נמוך מרכבים היברידיים בדירוג 15. 

גובה המס על רכבי פלאג אין בייבוא אישי 

ייתכן שאתם לא הייתם מודעים לכך, זה הפתיע גם אותנו כשנחשפנו לנתון הזה, אבל מסתבר שהגובה של המס על רכב מנועי בישראל הוא, תחזיקו חזק, לא פחות מאשר 116%. זו לא טעות, אם יש לכם רכב בנזין או רכב דיזל, אתם משלמים מיסים מאוד גבוהים על קנייתם. מאידך, גובה המס על רכבים היברידיים ורכבים חשמליים הוא שפוי הרבה יותר. 

מדינת ישראל, מצידה, עושה מה שהיא יכולה כדי לעודד את השימוש ואת הקנייה של רכבים היברידיים. בפועל, זה מתבטא בהטבות מס ובהקלות מיסים. למשל, גובה המס על רכב היברידי הוא 52% בלבד וגובה המס על רכבי פלאג אין חשמליים הוא 42% בלבד. באופן הזה, תוכלו לרכוש או לייבא את רכב החלומות שלכם מבלי להתפשר על תשלומי מיסים גבוהים. 

איך כדאי לייבא רכב היברידי?

בעוד שאתם יכולים להיעזר באתר המרכז ליבואני רכב כדי למצוא יבואן רכבים היברידיים, אתם גם יכולים9 לחפש בעצמכם יבואן מקביל או יבואן רשמי. כך או כך, אתם צריכים לקחת בחשבון שמדובר בתהליך מורכב, בירוקרטי וכרוך בלא מעט מסמכים שצריך להמציא בפני גורמים שונים. 

מעבר להתנהלות מול משרד התחבורה, יש לעבור דרך ערוצים בירוקרטיים אחרים שמחייבים בקיאות נכונה בשלבים השונים תהליך יבוא אישי רכב היברידי. אם אינכם בטוחים כיצד לגשת לתהליך זה, אנו ממליצים לקבל ייעוץ ללא התחייבות מאחד מיבואני הרכב המקבילים. יבואן מקביל הינו יבואן רכבים שאינו יבואן רשמי, אך יש ביכולותיו לייבא סוגים שונים של רכבים משנתונים שונים לישראל.

לא בטוחים כיצד לגשת לתהליך של ייבוא רכב היברידי? ייבוא אישי של רכב היברידי מתחיל, קודם כל, במציאת היבואן המתאים לצרכים שלכם. צרו קשר כעת עם צוות המרכז ליבואני רכב, קבלו סיוע נוסף ובמהרה תנהגו ברכב החלומות שלכם. 

Exit mobile version