Site icon המרכז ליבואני רכב

יבוא אישי לנד רובר

יבוא אישי לנד רובריבוא אישי לנד רובר הוא תהליך אמנם מורכב, אבל בהחלט אפשר לפשט את התהליך הזה ולהקל על עצמכם כאשר מוצאים את יבואן הרכב הנכון לסוג הייבוא וסוג הרכב. רגע לפני שרצים ליבואנים הרשמיים בארץ כדי לרכוש או לייבא רכב, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריך הבא, הנה מה שכרוך בתהליך. 

החל מדגמי DISCOERY המיתולוגיים, דרך דגמי ריינג'-רובר וכלה בדגמי קבריולה כמו RANGE ROVER EVOQUE CABRIO, תהליך יבוא אישי לנד רובר הרבה יותר נגיש וזמין לנהגים בשנים האחרונות, במיוחד בהתחשב בעובדה שישנן גם הטבות מס שונות על יבוא חלק מהרכבים. אם אתם מעוניינים לייבא לנד רובר על דגמיה השונים, ההמלצה היא לאתר יבואן רכב ממוקצע ובעל מוניטין של שנים, המשיכו לקרוא. 

יבוא אישי לנד רובר – להכיר את האותיות הקטנות 

אם אתם מחפשים לייבא רכב לארץ, צריך לדעת ולהכיר את כל אותם הפרטים הקטנים הכרוכים בתהליך יבוא אישי של רכבים. מה שנקרא, להכיר את כל האותיות הקטנות. התהליך, שכולל קריטריונים וכן תקנות של משרד התחבורה, עשוי להיות כרוך גם בעלויות גבוהות ולכן חשוב לאתר יבואן בעל מוניטין. 

מעבר לכך שהייבוא צריך להיות אטרקטיבי במחירו, אתם תרצו לוודא שהיבואן נכון וזמין לטפל בכל סוגייה שיכולה לצוץ בתהליכים כה מורכבים ובירוקרטיים. ומכיוון שתהליך יבוא אישי לנד רובר עשוי להיות שונה מתהליכי יבוא של רכבים אחרים, חשוב לעמוד על ההבדלים בין סוגי הייבוא לישראל. למשל, יבוא של רכב היברידי בד"כ יהיה זול יותר מרכבי בנזין ודיזל.

מס ירוק על יבוא אישי לנד רובר

קונצרן לנד רובר הודיע, שבשנת 2024 החברה תייצר רכב חשמלי מלא ראשון מביתה. זאת, בזמן שהחברה כבר במשך כמה השנים האחרונות מייצרת דגמים היברידיים באירופה. אמנם הם פחות נפוצים בישראל, אבל דגמים אלו ניתנים לייבוא אישי ואפילו זוכים להטבות הנקראות "מס ירוק". מהו מס ירוק וכיצד ישתלם לכם בכיס במקרה של יבוא אישי לנד רובר? מאוד פשוט, הנושא הוא שמירת איכות הסביבה. 

כמו מדינות מפותחות אחרות, גם ישראל מעודדת צריכה ושימוש ברכבים היברידיים וחשמליים. ואם תחליטו שאתם מעוניינים לייבוא רכב היברידי, אתם תוכלו להנות מהטבות מס הניתנות על יבוא רכבים אלו. בעוד שהמס על רכישת רכבי בנזין ודיזל יכול להגיע עד 116%, מס רכישת רכב היברידי עומד על 52% בלבד (42% על רכב חשמלי מלא). 

כיצד מחושב מס ירוק על יבוא אישי של רכב?

באופן כללי, המס הירוק הינו מס אשר משתנה בגובהו בהתאם לסוג הרכב המיובא וכן בהתאם לרמת זיהום האוויר שאותו רכב פולט. בעוד כי רכבים היברידיים נמדדים לפי דרגות זיהום אוויר אשר נעות בין 1 ל-15, הרכבים המזהמים ביותר (15) הם אלו אשר מחויבים במס הגבוה ביותר. באופן טבעי, יבוא אישי לנד רובר יצריך קודם כל את בדיקת נושא זיהום האוויר ברכב. 

לאחר שתבדקו את דרגת זיהום האוויר ברכב, יהיה לכם קל יותר להתחיל להבין את עלויות המיסים הכרוכות בתהליך הייבוא. נכון להיום, רוב הדגמי של לנד רובר הם דגמי בנזין ומנועי דיזל, אבל ישנם גם דגמים היברידיים המיוצרים על ידי הקונצרן. ואם כבר דיברנו על דגמי רכבים, בואו נבין מהם האתגרים הכרוכים במציאת רכב לרכישה מחו"ל. 

אתגרים במציאת רכב לרכישה מחו"ל 

החל מהניירת הנדרשת ועד לתקנות משרד התחבורה המסדירות את התהליך, יבוא אישי לנד רובר כולל עוד לא מעט פרמטרים שונים שחשוב לקחת בחשבון. וכאן נכנס לתמונה הנושא של איתור הרכב הנכון. חשוב מאוד להבין, שרכישת רכב מחו"ל בהחלט מלווה בכל מיני אתגרים שונים שיש לעמוד עליהם. 

עוד לפני שבכלל מדברים על יבוא אישי לנד רובר או כל סוג רכב אחר, קודם כל, חשוב למצוא את הרכב הנכון שאתם באמת תרגישו בטוחים להוציא עליו סכום כזה או אחר. אתם תצטרכו לוודא שהבעלים החוקיים של הרכב הוא זה שמנהל אתכם מו"מ, תצטרכו לוודא את אמיתות הקילומטראז' ברכב, את מספר הידיים שהרכב עבר ועוד. בקיצור, תצטרכו לבדוק את כל הפרמטרים שהייתם בודקים אם הייתם רוכשים רכב בארץ. 

יבואן רכב מסייע לאתר רכב לרכישה בחו"ל? 

אתם בהחלט יכולים לנסות לאתר רכב לרכישה בעצמכם בלוחות המודעות המקוונים באינטרנט, אבל שמעו לנו, עדיף לקבל סיוע מקצועי מאת יבואן רשמי או יבואן מקביל. כמו שציינו לעיל, ישנם לא מעט אתגרים במציאת הרכב הנכון לרכישה, ולכן כל כך חשוב לקבל סיוע מקצועי בעת הייבוא. ואם הייתם "מבסוטים" מהסיוע בתהליך איתור הרכב, המשיכו להסתייע ביבואן עבור הייבוא עצמו. 

מציאת הרכב היא תהליך שצריך לכלול סריקה מקוונת של מודעות רכבים משומשים, אך שימו לב, ישנן תקנות מסוימות שגורסות אילו רכבים ניתנים לייבוא לישראל. למשל, לישראל, ניתן לייבא אך ורק רכבים שגילם הוא עד שנתיים. אם למשל תכננתם יבוא אישי לנד רובר משנתון 2010, רוב הסיכויים שלא תוכלו לייבא את הרכב. 

קריטריונים נוספים עבור יבוא אישי לנד רובר

כאמור, ישנם קריטריונים שונים הנדרשים עבור יבוא אישי לנד רובר, כאשר אישור משרד התחבורה הוא כנראה הפרמטר הראשון שתרצו לוודא. תרצו לדעת שמשרד התחבורה יכול לאשר רכב מהסוג שאתם מעוניינים לייבא, מה שאומר שתצטרכו לבדוק היכן ניתן לטפל ברכב בישראל. אם אין בישראל מוסכים שיודעים לטפל באותו רכב, לא בטוח שמשרד התחבורה יאשר את הייבוא של רכב זה.

בדרך כלל, משרד התחבורה נמצא בקשר ישיר והתנהלות מול יבואני הרכב, שאלו מצידם צריכים להמציא את האישורים הנדרשים לייבוא של רכבים אלו ואחרים. אם אינכם יודעים כיצד להתנהל מול משרד התחבורה, כמובן שמתפקידו של היבואן לסייע לכם בכך. קחו בחשבון, אם מדובר ברכב מאוד נישתי (רכבי נישה כמו רכבי ספורט, למשל), התהליך של הייבוא יהיה מורכב יותר. 

צריכים מידע נוסף? המרכז ליבואני רכב עומד לרשותכם בכל עת. 

Exit mobile version