Site icon המרכז ליבואני רכב

השכרת רכב בחו"ל – איך עושים את זה נכון?

קרדיט תמונה: pexels

בין אם מדובר בנסיעה עסקית או במסע הרפתקאות ברחבי מדינה זרה, השכרת רכב במהלך חופשה בחו"ל מעניקה לך חופש רב. שום דבר אינו משתווה לגמישות, הנוחות וחופש האלתור שמעניק לך רכב צמוד. כך, אין כל צורך להיות תלויים בתחבורה ציבורית וניתן לשנות תוכניות ככל שאנו מתקדמים. עם זאת, השכרת רכב בחו"ל מביאה איתה גם אתגרים שדורשים תכנון מוקדם. אם ניערך נכון לתהליך הזה, נוכל למצות את המיטב מכל היתרונות שהוא מעניק לנו. כאן, אספנו כמה נקודות למחשבה שיסייעו לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

 

לוודא שיש לך רישיון בינלאומי מוכן

לכל מדינה ישנן כללים והנחיות משלה לגבי רישוי הרכבים והנהגים. מדינות רבות ידרשו ממך להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי או מסמך מקביל אחר שיאפשר לך לנהוג בהן כחוק. במקרים מסוימים, ייתכן שתידרש ניירת נוספת. חשוב שנברר את כל הפרטים הללו מראש, מכיוון שרוב חברות ההשכרה בחו"ל לא ינפיקו לנו את הרכב מבלי שנציג את כל הניירת המתאימה. תמיד ניתן לפנות אל הקונסוליה או השגרירות של מדינת היעד כדי לקבל את כל הפרטים.

 

לבחור בביטוח שיכסה השכרת רכב בחו"ל

רוב תוכניות ביטוח הרכב אינן מכסות נהגים בחו"ל ולכן חשוב לחקור ולמצוא את פוליסת הביטוח שתעניק לך את הכיסוי האופטימלי בכל נקודה. בחלק מהמקרים, ההצעות הטובות ביותר שנקבל על כיסוי ביטוחי יגיעו דווקא מחברת ההשכרה. עם זאת, תמיד כדאי לבחון מה מציעה לנו חברת הביטוח שלנו. ככלל, מומלץ בחום לכלול ביטוח טוטאל לוס עם אפס השתתפות עצמית. אין הרבה דברים מתסכלים כמו להיקלע לתאונה בלתי צפויה במדינה זרה ולהבין כי עכשיו יהיה עלינו להתמודד עם ההשלכות הבטיחותיות. סוג זה של ביטוח קונה לך לא מעט ראש שקט ומאפשר לך לנפוש בשלווה.

 

איזה רכב בחו"ל מומלץ להזמין?

אי אפשר להשיב על השאלה "איך משכירים רכב בחו"ל"מבלי שניגע בכל השיקולים לבחירת הרכב המתאים ביותר. המכונית שתשרת אותנו על הצד הטוב ביותר על האוטובאן בגרמניה לא בטוח תתאים לנסיעה ברחובות הצפופים של מומבאי ובטח שלא בכבישי אזורי הספר של דרום אמריקה. חשוב שניקח בחשבון את תנאי הדרך הצפויים, את ניצולת הדלק עמה אנו עשויים להתמודד וכמובן – את שיקולי החניה והתנועה. כדאי לזכור, למשל, שבאירופה רכבים ידניים נפוצים בהרבה מאוטומטיים. ייתכן שאם אנו רגילים לאוטומט בלבד, רכב כזה עשוי להיחשב כדרישה מיוחדת ויקרה יותר.

 

למידה מעמיקה של כל חוקי התנועה

אין ספק שברוב מדינות המערב, חוקי התנועה די זהים. עם זאת, ישנם כמה ניואנסים שחשוב שנהיה מודעים להם. ברוב הקולוניות הבריטיות לשעבר נצטרך להתרגל לנהיגה בצד שמאל, בארה"ב נוכל לפנות ימינה גם כשהרמזור אדום. זכות הקדימה במעגל התנועה עשויה להשתנות ממדינה למדינה. גם עיצוב התמרורים במדינות שונות עשוי להיות מובחן מזה שאנו רגילים אליו ולבלבל אותנו. היערכות מראש תסייע לנו לנהוג עם תחושת ביטחון ותוך שמירה על שלום כל הנוסעים.

 

להיערך לעלויות אקסטרה

עלויות נוספות הן נפוצות בעת השכרת רכב במדינה זרה. חשוב שנכין את עצמנו ונימנע מהפתעות לא נעימות. ייתכן שנגלה שה-GPS אינו כלול במחיר, או שאגרות הביטוח והרישוי יקרות משתכננו. תמיד כדאי להצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי ולקחת מקדם ביטחון בעלויות על מנת שתמיד נהיה מכוסים.

בסופו של יום, כל עוד נגיע לחברת ההשכרה כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, עם טווח רכבים ברור ועם כל ההכנות הנדרשות, אין שום סיבה שלא תחכה לנו נסיעה נעימה.

Exit mobile version